انتشار اولین شماره نشریه «چهل کلید روابط عمومی»

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اولین شماره نشریه تخصصی «چهل کلید روابط عمومی» به مدیر مسئولی سید مجتبی علوی و سردبیری سعید شهبازی منتشر شد.


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) اولین شماره نشریه تخصصی «چهل کلید روابط عمومی» به مدیر مسئولی سید مجتبی علوی و سردبیری سعید شهبازی منتشر شد.

در شماره اول این نشریه که از این پس به صورت تخصصی در حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات منتشر خواهد شد، به دو پرونده اختصاصی با موضوعات «آسیب شناسی مطبوعات محلی در ایران» و «بررسی بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور در خصوص روابط عمومی ها» پرداخته شده است.

در بخش اول نشریه و پس از یادداشتی به قلم سید مجتبی علوی با عنوان «علم باوری و علم محوری ضرورت امروز روابط عمومی ها است»، مصاحبه هایی با استادان و فعالان حوزه روزنامه نگاری و نیز یادداشت هایی از متخصصان این حوزه با عناوین زیر به رشته تحریر درآمده است.

– مقدمه ای بر پرونده آسیب شناسی مطبوعات محلی در ایران با عنوان «­چرا مطبوعات محلی؟» به قلم حامد حیدری

– «مطبوعات محلی بستری برای شکوفایی استعدادهای بومی» – نوشته دکتر ابراهیم جعفری

– بیم و امیدهای نشریات محلی در ایران- نوشته علیرضا سعید آبادی

– برخوردها با روزنامه نگاران محلی شدیدتر است- گفت و گو با دکتر محمد مهدی فرقانی

– با شرایط موجود روزنامه نگاری حرفه ای معنی پیدا نمی کند- گفت و گو با دکتر مجید رضائیان

– مشکلات مالی و کمبود نیروی متخصص، ریشه مطبوعات محلی را می خشکاند- گفت و گو با مدیر مسئول نشریه آوای قم

– مطبوعات محلی را خرج رقابت­ های سیاسی نکنیم- گفت و گو با سردبیر هفته نامه استقامت کرمان

– مطبوعات جدی توسط غیر حرفه ای ها خنثی شده اند- گفت و گو با مدیرمسئول نشریه یادگاری آبادان

– مطبوعات محلی عاملی برای مشارکت و توسعه- یادداشت محمدرضا رضایی

بخش دوم نشریه «چهل کلید روابط عمومی» به پرونده ای با موضوع «بررسی بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور در خصوص روابط عمومی ها» پرداخته است.

– مقدمه ای بر پرونده این بخش با عنوان «این قفل باز شدنی است» به قلم محمد فاضل

– گفت و گو با غلامرضا کاظمی دینان با عنوان «بخشنامه معاون اول رئیس جمهور نشان دهنده فاصله روابط عمومی ها با شرایط ایده آل است»

– تخصص گرایی در دانش ارتباطات یک نیاز عینی است- یادداشت دکتر عبدالرضا سپنجی

– روابط عمومی تشریفاتی حاصل حضور افراد غیر متخصص است- گفت و گو با دکتر داوود زارعیان

– روابط عمومی در جامعه در حال گذار- نوشته مسعود مهرابی

– برقراری ارتباط دوسویه؛ مهمترین وظیفه روابط عمومی- یادداشت مریم روستایی

– تکنولوژی های نوین ارتباطی فضاهای مجازی و مخاطبان- نوشته دکتر راضیه ذوالنوریان

– بررسی رابطه هوش هیجانی با تعهد سازمانی و بهبود کیفیت عملکرد کارگزاران روابط عمومی (ارائه شده در کنفرانس بین المللی روابط عمومی در کشور اسپانیا) -مقاله مینا نظری

– هوش هیجانی؛ ویژگی ها و مولفه ها- یادداشت محمد امین شریفی

– جادوی «وب 3»- یادداشت محمد اسفندیاری

– معرفی کتاب مدیریت گردهمایی- معرف: عادل میرشاهی

– فرهنگ و جهانی شدن- نوشته بهرام پیشگیر

علاقه مندان می توانند جهت دریافت اولین شماره «چهل کلید روابط عمومی» و یا اشتراک نشریه، با شماره تلفن 77681002-3 تماس حاصل نمایند.