امام جمعه بوشهر: باید در نوع نگرش به روابط عمومی‌ها تجدید نظر کرد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر گفت: روابط عمومی پنجره دانایی، اطلاع رسانی، بینایی، شنوایی ارتباطی بر مبنای دانش بنیانی است.

امام جمعه بوشهر گفت: باید در نوع نگرش به روابط عمومی‌ها تجدید نظر کرده و نباید در این حد نگه داشته شوند.
 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر گفت: روابط عمومی پنجره دانایی، اطلاع رسانی، بینایی، شنوایی ارتباطی بر مبنای دانش بنیانی است.
 وی با بیان اینکه روابط عمومی پنجره روشن اطلاع رسانی، مهرورزی و معرفت است، افزود: روابط عمومی عامل ارتباط و تعامل یک دستگاه با محیط پیرامونی است بنابراین پنجره حیات و تعامل یک دستگاه با محیط پیرامونی خودش محسوب می‌شود.
 امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اگر دستگاهی روابط عمومی نداشته باشد دستگاهی سر بسته، محصور است و مثل پیکری است که چشم و گوش ندارد.
 صفایی بوشهری بیان کرد: پویایی و حیات یک دستگاه به نوع فعالیت روابط عمومی بستگی دارد و دستگاهی موفق است که روابط عمومی قوی داشته باشد.
 وی گفت: باید توجه داشت که فعالیت روابط عمومی تنها در حوزه اطلاع رسانی نیست بلکه عاملی برای ارتباط با محیط پیرامونی با دستگاه‌های مختلف محسوب می‌شود.
 امام جمعه بوشهر تاکید کرد: روابط عمومی شریان معرفت، اطلاع رسانی و شناسایی یک دستگاه با محیط پیرامونی است بنابراین روابط عمومی باید دارای کارشناسان قوی در حوزه مختلف ارتباطی باشد و با ارائه برنامه‌ریزی و شیوه‌های نوین مجازی مطالب دستگاه خود را منعکس کند.
 
 بسیاری از دستگاه‌ها روابط عمومی را باور ندارد
 صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی روابط عمومی را باور ندارند، اظهار داشت: این دستگاه‌ها فکر می‌کنند روابط عمومی یعنی کانال اجرای اطلاع رسانی ناقص دستگاه و محیط پیرامونی، بنابراین این تفکر باید تغییر کند.
 وی گفت: روابط عمومی عقل مدیریتی اطلاع رسانی ارتباطی و تعاملی یک دستگاه با دستگاه‌های فرادست، هم ارض و پائین دست است و کار این بخش می‌تواند با برنامه‌ریزی و کرسی نظریه پردازی موجب تحول در دستگاه اجرایی شود.
 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حضرت هارون نخستین تشکل روابط عمومی را تشکیل داد گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی دچار چالش ارتباطی با ارباب رجوع خود هستند، اینجاست که روابط عمومی باید این نقیصه را رفع کرده و نقشه موفقیت دستگاه‌ها را طراحی کند.
 صفایی بوشهری افزود: به این دلیل که روابط عمومی را در یک فضای بسته قرار داده‌ایم نمی‌توانیم از قابلیت‌های ان به خوبی استفاده کنیم.