الگوی اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ تقویت تعامل روابط‌عمومی‌ها با جامعه
وزارت جهاد کشاورزی الگوی ارتباطی و اطلاع‌رسانی را برای هماهنگی پیام‌ها، روایت‌سازی اقدامات و ارتقای تعامل روابط‌عمومی‌ها با جامعه تدوین می‌کند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || الگوی جامع ارتباطی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با هدف هماهنگی در انتقال پیام‌ها، روایت‌سازی از اقدامات بخش کشاورزی و ارتقای تعامل با جامعه تدوین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، “سید سجاد حسینی”، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست امروز، طراحی این الگو را برای بازنمایی برنامه‌ها، اقدامات و چالش‌های بخش کشاورزی «ضروری» خواند.

او تأکید کرد روابط عمومی‌ها باید بازوی فعال سیاست‌گذاری در حوزه اطلاع‌رسانی باشند.

در این نشست، “محمود کیخا”، سرپرست روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز با استقبال از این رویکرد وزارت جهادکشاورزی گفت: «موفقیت روابط عمومی‌ها تنها با تعامل و هم‌افزایی در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت امکان‌پذیر است. ما باید بتوانیم اقدامات فنی و تخصصی را به زبان ساده و قابل فهم برای مردم و ذی‌نفعان ترجمه کنیم و در عین حال بازخورد جامعه را نیز به مدیران منتقل نماییم.»

وی در ادامه چند محور کلیدی را برای تقویت این الگو پیشنهاد کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای و توانمندسازی نیروی انسانی روابط ‌عمومی‌ها از طریق آموزش‌های مشترک؛ یکپارچه‌سازی پیام‌های کلان وزارت و سازمان‌های تابعه برای جلوگیری از پراکندگی در اطلاع‌رسانی؛ برنامه‌ریزی هماهنگ برای مناسبت‌های ملی و بین‌المللی در حوزه کشاورزی، دامپزشکی و امنیت غذایی؛ استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و ابزارهای هوشمند برای تقویت ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی؛ تشکیل نشست‌ها و کارگروه‌های دوره‌ای روابط عمومی‌ها برای تبادل تجربه.

کیخا همچنین با طرح ایده‌های فراتر، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد یک اتاق فکر محتوایی مشترک، همچنین از تولید روایت‌های انسانی از کارهای فنی دامپزشکی، طراحی داشبورد هوشمند پایش رسانه‌ای، بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تحلیل افکار عمومی، و توسعه محتوای چندزبانه برای معرفی دستاوردهای کشاورزی و دامپزشکی ایران در سطح بین‌المللی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تمام همکاران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، با توجه به هدف مشترک، یار و یاور یکدیگر باشند.

او افزود: «تدوین این الگو زمانی موفق خواهد بود که روابط عمومی‌ها نه صرفاً به عنوان بازتاب‌دهنده اخبار، بلکه به‌مثابه نهادهای راهبردی برای ایجاد اعتماد عمومی و هموار کردن مسیر سیاست‌های کلان عمل کنند.»

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/