شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || اخیراً یک آژانس بازاریابی که با شرکتهای بزرگی مانند فیسبوک و گوگل همکاری میکند، اعتراف کرده است که از فناوری “شنود فعال” استفاده میکند تا مکالمات کاربران را از طریق میکروفون تلفنهای همراه جمعآوری کرده و برای هدفگذاری تبلیغات به کار ببرد.
این فناوری که توسط گروه رسانهای Cox توسعه یافته، از دادههای صوتی و رفتاری کاربران برای ارائه تبلیغات دقیقتر استفاده میکند. این افشاگری نگرانیهای زیادی درباره حریم خصوصی افراد ایجاد کرده است.
در حالی که فیسبوک و گوگل ادعا کردهاند که از این نوع تکنولوژی استفاده نمیکنند و اعلام کردهاند که از هر گونه نقض قوانین جلوگیری خواهند کرد، این آژانس بازاریابی همچنان به قانونی بودن استفاده از این فناوری تأکید دارد.
آنها معتقدند که رضایت کاربران از طریق شرایط استفاده طولانی که اغلب خوانده نمیشوند، به دست میآید.
نویسنده: راب تابرون
منبع: 404 Media
تاریخ انتشار: 4 سپتامبر 2024
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
نظر بدهید