افزایش هزینه تبلیغات مسابقه سالانه فوتبال
نویسنده: کایلا زو

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تبلیغات تلویزیونی مسابقه سالانه فوتبال (سوپربول – Super Bowl) در ایالات متحده به یکی از گرانترین و پربیننده‌ترین رویدادها تبدیل شده است. هزینه یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای در این بازی از 37,500 دلار در سال 1965 به 8 میلیون دلار در سال 2025 افزایش یافته است، که نشان‌دهنده رشد چشمگیر هزینه‌ها در طول 60 سال گذشته است.

میانگین تعداد بینندگان این تبلیغات نیز افزایش زیادی داشته و از 24.4 میلیون نفر در سال 1965 به بیش از 115 میلیون نفر در سال 2024 رسیده است. این افزایش تعداد بینندگان باعث شده تا سوپربول به یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات تجاری تبدیل شود.

در 25 سال گذشته، هزینه تبلیغات سوپربول به شدت افزایش یافته و از حدود 3 میلیون دلار در سال 2010 به 8 میلیون دلار در سال 2025 رسیده است. علاوه بر این، تبلیغات در این رویداد نه تنها در روز بازی، بلکه به دلیل خلاقیت و تأثیر فرهنگی، برای تبلیغ‌کنندگان ارزش طولانی‌مدت ایجاد می‌کند.

نویسنده: کایلا زو
تاریخ انتشار: 10 فوریه 2025
منبع فارسی: شارا

منابع در نشریه موجود و قابل دسترسی هستند.

انتهای پیام/