خبار و رسانه های اجتماعی را می توان به آسانی برای اهداف مخرب مورد استفاده قرار داد در حالی که اینترنت کارکردهای مثبت بسیاری دارد.
در اینجا پنج نکته برای مدیریت اطلاعات نادرست ارائه شده است:
1. انگیزه را درک کنید. تعیین علت اصلی تکثیر دروغ، کلید مبارزه با آن است.
2. بدانید اطلاعات نادرست چگونه منتشر می شود. اطلاعات نادرست پنج برابر سریعتر از اطلاعات واقعی آنلاین حرکت می کند و منتشر می شود.
3. شروع به گوش دادن کنید. با استفاده از خزندههای وب تاریک یا سرویسهای نظارت بر اخبار جعلی، که صدها وبسایت را ردیابی میکنند و در صورتی که به نظر میرسد اطلاعات نادرست به جریان اصلی هدایت میشوند، هشدارهای بلادرنگ ارائه میدهند. مراقب سایتهای مخرب باشید.
4. روایتت را عوض کن آماده باش. واقعاً درک کنید که چه کسی ممکن است شرکت را هدف قرار دهد، چرا، و خود را برای پاسخ به آن آماده کنید. کسب و کارها باید یک استراتژی داشته باشند و پیامها، پاسخها و تدابیر حفاظتی را توسعه دهند، بنابراین وقتی حمله رخ میدهد، آماده مقابله هستند.
5. از شبکه پشتیبانی خود استفاده کنید. در حالی که کسبوکارها باید از خود دفاع کنند، تأییدها و نظرات اشخاص ثالث معتبر میتواند ارزشمند باشد. اما شما باید همین الان شروع به ایجاد این روابط کنید. «پیش از اینکه به آنها نیاز داشته باشید دوستی پیدا کنید» یک اصل ارتباطی بحرانی است. هیچکس اعتبار خود را برای یک سازمان به خطر نمیاندازد در شرایطی که با آن آشنا نیست.
اطلاعات نادرست همیشه وجود داشته است، اما ابزارهای آنلاین و رفتار انسان امروزی زمینه مناسبی را برای انتشار سریع داستانهای غیرواقعی فراهم میکند. با این حال، با ابزارهای فعال و واکنشی مناسب، متخصصان روابطعمومی می توانند از شخصیت و اعتبار و شهرت یک شرکت دفاع کنند.
منبع فارسی:
شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
|
نظر بدهید