استانداردهایی برای روابط‌عمومی حرفه‌ای

ما به عنوان کسانی که از دیرباز در زمینه روابط‌عمومی در کشور لهستان مشغول فعالیت بوده‌ایم و این حوزه را با تمرکز بر جنبه‌های علمی، آموزشی و حرفه‌ای آن دنبال کرده‌ایم، تمام فعالان، سخنرانان و آموزش دهندگان حوزه روابط‌عمومی را تشویق می‌کنیم تا این استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی مرتبط با روابط‌عمومی را در لهستان رعایت کنند و آنها را به اجرا درآورند.

نویسندگان:
جک بارلیک دانشگاه وارسا
جرزی اولدژکی دانشگاه کاردینال استفان در وارسا
کریستینا وویجیک
اوا هوپ

مقدمه
شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| ما در زمان نوشتن این سند بر این اعتقاد بوده و هستیم که حرفه‌ای‌گری و اخلاقیات دارای پیوندی ناگسستنی با هم هستند که این پیوند در حوزه‌هایی مانند
روابط‌عمومی که بر تصمیمات و رفتار انسان‌ها و وضعیت جامعه تاثیرگذار هستند، پررنگ‌تر و عمیق‌تر است.


ما می‌خواهیم به شما یادآور شویم که روابط‌عمومی باید موجب نزدیکی منافع مشتریان، نمایندگان رسانه‌ها و سایر گروه‌های مختلف جامعه شود و در همین حال در چارچوب استانداردهای اخلاقی و ارزش‌هایی چون احترام، کرامت، اعتماد، صداقت، حقیقت، اعتبار، استقلال، وفاداری و راستی نیز باقی بماند.


ما به گستردگی و جامعیت این سند و چالش‌ها و پیچیدگی‌های مرتبط با اجرای آن واقف هستیم و به همین دلیل هم از شما تقاضا داریم تا به این سند به عنوان بیانیه‌ای حاوی موضوعات حرفه‌ای و اخلاقی پیرامون حوزه روابط‌عمومی که فعالان این حوزه با آن روبرو هستند بنگرید.


ما به عنوان کسانی که از دیرباز در زمینه روابط‌عمومی در کشور لهستان مشغول فعالیت بوده‌ایم و این حوزه را با تمرکز بر جنبه‌های علمی، آموزشی و حرفه‌ای آن دنبال کرده‌ایم، تمام فعالان، سخنرانان و آموزش دهندگان حوزه روابط‌عمومی را تشویق می‌کنیم تا این  استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی مرتبط با روابط‌عمومی را در لهستان رعایت کنند و آنها را به اجرا درآورند.


واژگان کلیدی: استانداردها، استانداردسازی، استانداردهای اخلاقی

فهرست مطالب
مقدمه
الف: نکات مقدماتی
1- اساسنامه
2- اخلاقیات در زندگی اجتماعی
3- نقش و تعهدات روابط‌عمومی
4- ارزش‌های اخلاقی در روابط‌عمومی
ب: استانداردهایی برای روابط‌عمومی حرفه‌ای
1-منابع بین‌المللی هنجارهای اخلاقی
2- نکاتی پیرامون ضرورت روابط‌عمومی
3- تعهدات جهانی و صنعتی و ارزش‌های مورد قبول حرفه‌ای‌های روابط‌عمومی
4- ارزش‌ها و اصول روابط‌عمومی حرفه‌ای
5- اجرای ارزش‌های اخلاقی روابط‌عمومی
6- مقوله مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی
7- حرفه‌ای‌گری و مشاوره به مشتریان
8- وفاداری در روابط با ذینفعان و در محیط روابط‌عمومی
 

 

 

لینک دانلود: http://kpri.ir/?p=8261