استانداردهای سنجش کارایی کمپین‌های ارتباطات و روابط‌عمومی/ اصول بارسلونا 2

نزدیک به پنج سال از زمان شکل‌گیری بیانیه بارسلونا در زمینه اصول سنجش می‌گذرد که در نوع خود، اولین چارچوب مدون و منظم برای روابط‌عمومی مؤثر و سنجش ارتباطات محسوب می‌شود.

نویسندگان: دیوید راکلند، کچام پارتنر، AMEC

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| نزدیک به پنج سال از زمان شکل‌گیری بیانیه بارسلونا در زمینه اصول سنجش می‌گذرد که در نوع خود، اولین چارچوب مدون و منظم برای روابط‌عمومی مؤثر و سنجش ارتباطات محسوب می‌شود.

 

هدف اصیل و اولیه از تدوین این چارچوب کاملا مشخص بود: ارائه رهنمون‌هایی برای سنجش کارایی کمپین‌های ارتباطات، ارائه مبنایی برای جایگزینی مدل‌های محدود و موردی سنجش و نحوه استفاده از متریک‌هایی مانند AVEs.


در طول تابستان من ریاست یک کارگروه بین‌المللی را بر عهده داشتم که نمایندگان شرکت‌کننده در شکل‌دهی به اصول بارسلونا در سال 2010 نیز در آن عضویت داشتند. سایر اعضای این کارگروه عبارت بودند از نمایندگان انجمن سنجش و ارزیابی ارتباطات (AMEC),ICCO, موسسه روابط‌عمومی،PRCA ، PRSA و اتحادیه جهانی.
 

در ادامه با #کارگزار روابط‌عمومی همراه باشید:

 

http://kpri.ir/?p=8487