
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| به راستی چرا مقاله خبری مینویسیم؟ نخستین دلیل، آن است که بتوانیم به اهداف سازمانی مورد نظر خود برسیم. مردم هنگامی روند تصمیم گیری را آغاز میکنند که به آگاهی رسیده باشند.
وقتی مقالات خبری اساس مقالات را در ستون های خبری محلات، روزنامه های خبری و یا برنامه های خبری تلویزیون و فضای مجازی شکل میبخشند، میتوانند درباره نظریات، وقایع، خدمات و محصولات آگاهی کافی بدهند. تولید یک محصول جدید در بازار تجاری، میتواند توجه عموم را به خود جلب کند. به طور مثال یک کارخانه دار تولیدکننده دستگاه چیپس (سیب زمینی) سازی، با اعلام خبر مجله نیویورک تایمز درباره دستگاه مرغ سرخ کنی جدید، تمامی سهام خود را فروخت.
مقالات خبری میتوانند خرج کمتری به همراه داشته باشند. مقالات خبری میتوانند با هزینه کمتر نسبت به آگهی ها تأثیر بیشتری بگذارند و همچنین خلاقیت بیشتری نیز در آن وجود داشته که منجر به جاذبه بیشتر آن نیز میشود. مقالات خبری در ستون خبری روزنامه ها ظاهر میشوند و تحقیقات نیز نشان داده که مردم آن چه را به عنوان خبر میخوانند، قابل اعتمادتر از آن چه در آگهی هاست، میدانند.
در یک بررسی که از سوی ویرتلین گروب صورت گرفته، نشان داده شده است که 30 درصد مردم به خاطر خواندن مقالات خبری و تنها 8 درصد از آن ها برای آگهیها، روزنامه میخرند.
|
نظر بدهید