بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آمنیکام (Omnicom Group Inc. (OMC در مراحل پایانی مذاکرات برای خرید رقیب دیرینه خود اینترپابلیک (Interpublic Group (IPG است. این معامله که انتظار میرود به زودی اعلام شود، میتواند بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان را ایجاد کند و چشمانداز صنعت تبلیغات و روابط عمومی را بهطور اساسی تغییر دهد.
جزئیات معامله
ارزش احتمالی معامله: بین ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار (بدون احتساب بدهی).
ارزش بازار فعلی اینترپابلیک: حدود ۱۱ میلیارد دلار (تا روز جمعه).
درآمد ترکیبی: بیش از ۲۰ میلیارد دلار در سال، بر اساس ارقام سال ۲۰۲۳.
موقعیت در بازار جهانی
آمنیکام : در حال حاضر سومین شرکت تبلیغاتی بزرگ جهان.
اینترپابلیک: چهارمین شرکت بزرگ تبلیغاتی.
(NYSE: WPP)دبلیوپیپی:WPP: بزرگترین شرکت تبلیغاتی فعلی با درآمد سالانه ۱۵.۱ میلیارد دلار.
ادغام این دو شرکت، آمنیکام و اینترپابلیک را به بزرگترین بازیگر صنعت تبلیغات و روابط عمومی تبدیل کرده و جایگاه دبلیوپیپی را بهعنوان پیشتاز این صنعت به چالش میکشد.
آژانسهای برجسته زیرمجموعه
آمنیکام (Omnicom)
بیبیدیاو (BBDO)
تیبیدبلیوای (TBWA)
فلایشمنهیلارد (FleishmanHillard)
آمنیکام مدیا گروپ (Omnicom Media Group)
اینترپابلیک (Interpublic)
مککان ورلدگروپ (McCann Worldgroup)
وبر شندوییک (Weber Shandwick)
افسیبی (FCB)
مدیابرندز (Mediabrands)
مشتریان کلیدی
مشتریان آمنیکام : دیزنی، آمازون، AT&T، پپسیکو.
مشتریان اینترپابلیک: لورآل، جانسون اند جانسون، Geico.
این ادغام میتواند چشمانداز تبلیغات جهانی را تغییر دهد و دسترسی مشتریان بزرگ این دو شرکت را به بازارهای جدید افزایش دهد. در عین حال، احتمال نظارت دقیق نهادهای نظارتی برای جلوگیری از انحصار نیز وجود دارد.
نویسنده: راب ویلیامز
تاریخ انتشار: ۸ دسامبر ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: seekingalpha
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید