شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| دکتر ربکا هیز و دکتر کالب کار بررسی کردند که چگونه پاسخها به پستهای رسانههای اجتماعی CSR بر اعتماد سازمانی و ادراک بر اعتبار تأثیر میگذارد.
یک مطالعه تجربی با 257 شرکتکننده انجام شد. شرکتکنندگان بهطور تصادفی به یکی از پنج شرایط آزمایشی تقسیم شدند، که هر کدام پست رسانه اجتماعی CSR یک سازمان ساختگی را با درجات مختلف بازخورد نشان میدادند.
یافته های کلیدی عبارتند از:
– مشاهدات شرکت کنندگان از نظرات مثبت یا منفی شخص ثالث در بیانیه رسانه اجتماعی CSR بر اعتبار سازمان یا سایر نتایج برند تأثیری نداشت.
– بیانیههای مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در رسانههای اجتماعی منجر به برداشت نسبتاً مطلوبی از CSR سازمان شد.
– به نظر نمیرسد که پاسخهای سازمان به نظرات شخص ثالث بر برداشتهای بعدی شرکتکنندگان از سازمان تأثیر بگذارد.
– برخلاف مفروضات ثابت شده در ارتباطات CSR، بویژه اهمیت ارتباط دو طرفه از طریق رسانه های اجتماعی، مدیران رسانه های اجتماعی نباید بیش از حد نگران پاسخ های منفی یا مثبت به اظهارات CSR باشند که در رسانه های اجتماعی ارائه می شود.
این خلاصه توسط مرکز تحقیقات رسانه های دیجیتال IPR ارائه شده است.
|
نظر بدهید