شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || اتوماسیون میتواند به پر کردن شکافهایی که ممکن است در طول سفر مشتری ایجاد شوند کمک کند، مانند زمانی که یک مشتری بالقوه توجه خود را از دست میدهد یا زمانی که میخواهید آنها را برای خریدهای بعدی بازگردانید.
نویسنده دو نمونه از اتوماسیونهای بازاریابی شخصیسازیشده را ارائه میدهد: هدفگیری مجدد تبلیغات و هدفگیری مجدد ایمیل مستقیم. در مورد اول، نویسنده استدلال میکند که هدفگیری مجدد تبلیغات میتواند به شما کمک کند تا مشتریان بالقوهای را که از وبسایت شما بازدید کردهاند، دوباره هدف قرار دهید. در مورد دوم، نویسنده استدلال میکند که هدفگیری مجدد ایمیل مستقیم میتواند به شما کمک کند تا مشتریان بالقوهای را که از وبسایت شما بازدید کردهاند، بهصورت آفلاین هدف قرار دهید.
نویسنده همچنین به اهمیت اتوماسیون سبد خرید رها شده اشاره میکند. او استدلال میکند که ارسال ایمیل یا کارت پستال به مشتریان احتمالی که اقلامی را در سبد خرید خود قرار دادهاند اما هرگز اقدام به خرید نکردهاند، میتواند به شما کمک کند تا آنها را به خرید ترغیب کنید.
در نهایت، نویسنده استدلال میکند که نوع اتوماسیونی که به کار میبرید باید بر اساس اهداف بازاریابی خاص شما باشد. به عنوان مثال، اگر میخواهید مشتریان بالقوه جدیدی جذب کنید، ممکن است بخواهید روی هدفگیری مجدد تبلیغات تمرکز کنید. اگر میخواهید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید، ممکن است بخواهید روی اتوماسیون سبد خرید رها شده تمرکز کنید.
با استفاده از اتوماسیون، میتوانید سفر مشتری را شخصیسازی کنید و به مشتریان خود تجربهای ارزشمند و فراموشنشدنی ارائه دهید.
منبع انگلیسی: entrepreneur
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|
نظر بدهید