آیا راهی شفاف در برابر صنعت متنوع روابط عمومی وجود دارد؟

نلسون فرناندز، من از سال 1992 در روابط عمومی فعالیت کرده ام. این داستان به زمانی باز می گردد که من به عنوان یک دانش آموخته صفر کیلومتر دانشکده وارد بورسون مارکت سلر شدم. من در آن زمان به عنوان بخشی از یک برنامه ابتکاری که برای جذب و حفظ مشاوران طراحی شده بود استخدام شدم.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، این مشاوران کسانی بودند که زمینه های سنتی متفاوت و غیر همگونی داشتند که اگرچه شامل ارتباطات می شد اما به آن محدود نمی شد. کلاس من شامل کارشناسان ارشد مدیریت عمومی و کارشناسان ارشد مدیریت کسب و کار می شد. این گروه نماینده گروهی متنوع از نظر فرهنگی و قومی می شد که به سرعت به سراسر سازمان جابجا شده بود تا جرقه هایی را برای تفکرات جدید، رویکردهای جدید در معنای مثبت کلمه برای چالش ها و اختلالات مشتریان ارائه دهند. این یک جریان طبیعی، تجربه هیجان انگیز، خسته کننده و در عین حال سازنده در زندگی حرفه ای من بود.

 

اما در طول فعالیت حرفه ای ام در بوستون مارکت سلر هرگز به پس زمینه هایم خودم به عنوان چیزی که بیشتر از سایر موارد جلب توجه می کند نشده بودیم.

 

اگر هرچیزی، قدرت من برای آموختن، توسعه حرفه ای، و پیشرفت در مقابل مقاومت می کرد من نام آن را «وال» می گذاشتم. (وال به انگلیسی مخفف صدایی برای همه لاتین ها می شود.) (های، نلسون، آیا می توانی استراتژی توسعه را برای مشتری ایکس طراحی کنی؟)

 

من نمی خواستم پس زمینه ام محدود کننده وسعت و گستره ای از تکالیف من شود که من برای آن دعوت شده بودم- این تنها راهی بود که من فکر می کردم می توانم به واسطه آن ارزش هایم را نشان بدهم- و اعتبار بورسون مارسلر- چیزی بود که از آن دریافت می کردند. در نگاه من، همکاری من با تنوع، امید، ایده آل ها، موفقیت، رقابت، مشاوره و تعاملی همراه بود و نشان دهنده حرفه غنی و با ارزش این صنعت و امکان هایی بود که برای آن وجود داشت. که به هیچ عنوان مانع پیشرفت نمی شد.

 

23 سال تمام گذشت و من مدیر اجرایی یک شرکت بین المللی با نام آپکو و مسئول رشد فعالیت ها در نیویورک هستم. خیلی عالیست، درسته؟ و من با ادامه فعالیت هایم توانستم تجارب بیشتری کسب کنم- و کار کردم تا طیفی وسیع از تکالیف نسبت به مشتریان را برای همکارانم آماده کنم. این تکالیف بر مبنای استعدادها، توانمندی ها و توانایی ها و تجربه شخص تدارک دیده شده اند- من آمده ام تا افکار را به سوی به درک تغییرات جمعیت شناختی و میزان تکثر موجود در حوزه کسب و کارمان معطوف کنم. این نیز حاصل نمی شود مگر با برگزاری جشن ها، اهدای جوایز و ارائه تشویق ها برا نشان دادن چهره های مختلف صنعت روابط عمومی.

 

لوگوی جایزه تنوع 2014

به همین دلیل است که من از همه افراد برای نهار امروز دعوت کردم تا با کمک روابط عمومی یکی از شرکت ها و پی آر ویک این جایزه به طور سالانه اهدا شود. هدف ما از راه اندازی این جایزه گسترش روحیه تسامح و بردباری در صنعت متنوع روابط عمومی است. این کار از چند طیق مقدور می شود که عبارتند از:

 

1. تصدیق و تشویق کارهای مهمی که توسط هر یک از شرکت های روابط عمومی در سراسر کشور انجام می شود.

2. برگزارش جشن هایی با مشارکت جوامعی که انگیزه بخش، الهام بخش و مرتبط با مردم هستند.

3. ارتقاء جایگاه تنوع بدون سر و صدا اما با شور و حرارت و در راستای پیشبرد این جایگاه در راستای منافع حرفه ای روابط عمومی و فراتر از آن.

در نگاه من تغییر در صنعت روابط عمومی درباره افرادی امکان پیدا می کند که خود را متعهد به این تغییر می دانند و در راستای ایجاد تغییر می کوشند. شورای شرکت های روابط عمومی هدف تنوع را در جایزه روابط عمومی شناسایی رکوردهای عمومی کسانی که فعالیت های خود را در بخشی به ثمر نشانده اند و آن را برای بخش دیگر بیان کرده اند.

 

منبع: http://prfirms.org/voice/2014/is-there-one-clear-pathway-for-a-more-diverse-pr-industry