
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| پژوهش ها حاضر نشان می دهند، آوازه منبع کیفی با ارزشی است که می تواند مزیت رقابتی ایجاد نماید و از جمله آن دسته از سرمایه هایی است که مستقیما به موفقیت شرکت مربوط می شود. اما باید توجه داشت که آوازه به خودی خود به وجود نمی آید بلکه به هویتی ستوده نیاز دارد که آن نیز صرفا از طریق ارایه تصویری سازگار که طی زمان شکل می گیرد به وجود می آید.
از آنجا که آوازه انعکاس قضاوت مخاطبان از ویژگی های متمایز و برجسته شرکت است، بنابراین می تواند میزان تمایل ذینفعان برای حمایت از سازمان را نشان دهد. متخصصان معتقدند آوازه می تواند مزایای ذیل را برای شرکت ها به همراه داشته باشد.
1. در حوزه هایی که محصولات مشابه و هم قیمت تولید می شود، ترجیح خرید با شرکتی است که آوازه بهتری دارد.
2. در هنگام تعارضات و مناقشات، از شرکتی که آوازه بهتری دارد بیشتر حمایت می شود.
3. ارزش شرکت خوشنام در بازارهای مالی بیشتر است.
باید تاکید کرد که آوازه شرکت موضوعی نیست که بتوان به صورت مستقیم آن را مدیریت کرد. از اینرو مدیران می بایست از طریق برنامه های هویت سازی، مدیریت موثر کارکنان و ایجاد کانال های ارتباطی تلاش نمایند آوازه را مدیریت نمایند. مدیران همواره باید به یاد داشته باشند که آوازه شرکت در همه جا حاضر است و برآیند کلی رفتار شرکت و کارکنان آن محسوب می شود.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید