شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در تازهترین گزارش مشترک شبکه ارتباطات و مرکز روابط عمومی دانشگاه آننبرگ اعلام شده است که هوش مصنوعی مولد با دگرگونکردن شیوه کشف، ارزیابی و اشتراکگذاری اطلاعات، موتورهای جستوجو را به روایتساز و الگوریتمها را به نمایندگان جدید برند تبدیل کرده است.
به گفته شارا، این گزارش تأکید میکند که ظهور «جستوجوی بدونکلیک» و گذار از سئو سنتی به بهینهسازی موتور مولد، مهمترین تحول ارتباطی سالهای اخیر به شمار میرود. در حالیکه ۶۲ درصد از متخصصان ارتباطات، بهینهسازی موتور مولد را بزرگترین فرصت حرفهای پس از ظهور موتورهای جستوجو میدانند، نزدیک به نیمی از آنان هنوز نمیدانند باید آغاز این مسیر را از کجا شروع کنند.
گزارش با اشاره به شکاف جدی در میزان آمادگی متخصصان نشان میدهد که با وجود آگاهی گسترده نسبت به نقش تعیینکننده هوش مصنوعی در مدیریت شهرت، تنها ۱۲ درصد از متخصصان واقعاً درک میکنند که الگوریتمها چگونه درباره دیدهشدن برندها تصمیم میگیرند. این گزارش بهینهسازی موتور مولد را «نقشه راه پیوند دانش ارتباطی با اثرگذاری الگوریتمی» توصیف میکند.
در بخش دیگری از گزارش آمده است که اندازهگیری در عصر هوش مصنوعی هنوز به بلوغ نرسیده است؛ بهگونهای که تنها ۲۳ درصد از متخصصان، میزان نمایش برند در پاسخهای تولیدشده توسط دستیارهای هوشمند را پایش میکنند. شاخصهای تازهای همچون «سهم صدای هوش مصنوعی» – که نشان میدهد چه نسبتی از پاسخها به یک برند اشاره دارد – در حال تبدیلشدن به معیارهای اصلی سنجش عملکرد ارتباطات هستند.
این گزارش همچنین هشدار میدهد که تهدیدهای تازهای درباره اعتبار برند در حال شکلگیری است؛ بهطوری که ۶۴ درصد از پاسخدهندگان نگراناند هوش مصنوعی بتواند روایتهای نادرست یا منفی را تقویت کند، در حالیکه تنها بخش اندکی از سازمانها برنامههای رسمی برای مدیریت بحرانهای مرتبط با «اعتبارسنجی ماشینی» تدوین کردهاند.
در جمعبندی گزارش تأکید شده است که سازمانها باید پیش از آنکه الگوریتمها روایت برندشان را شکل دهند، با ممیزی محتوایی، بهینهسازی داراییهای اطلاعاتی و انجام آزمایشهای سناریوی بحران، حضور برند خود را در فضای هوش مصنوعی تثبیت کنند؛ زیرا پیشفعالی، مهمترین مزیت رقابتی در چشمانداز جدید ارتباطات به شمار میرود.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمانهای مختلف، میتوانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.
…………… شارا را در لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام دنبال کنید ……………
انتهای شارا/

نظر بدهید