شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: روابط‌عمومي و عكاسان خبري
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 - 12:19     کد خبر: 52397

روابط‌عموميها در وهله نخست از خبرنگاران خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري و جرايد براي نشر اخبار و نشست‌ها بهره برده و از كاركرد عكس‌هاي خبري و پوشش تصويري آن كمتر مطلعند. عكاسان خبري براي اينكه از اين قافله عقب نمانند خود پيش‌دستي كرده و سعي در ايجاد ارتباط و اهميت پوشش تصويري مي‌كنند.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || روابط‌عموميهاي ادارات و سازمان ها براي انتشار رويدادها كه جنبه خبري و اطلاع رساني منطقه يي و كشوري دارد سعي مي كنند ابتدا خبرنگاران را مطلع كرده و كمتر از عكاسان خبري براي پوشش تصويري استفاده مي كنند.


معمولا روابط‌عمومي ها علاقه يي در اين زمينه نشان نمي دهند مگر آنكه جنبه مستندسازي برايشان داشته باشد.


اين روابط‌عموميها در وهله نخست از خبرنگاران خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري و جرايد براي نشر اخبار و نشست‌ها بهره برده و از كاركرد عكس‌هاي خبري و پوشش تصويري آن كمتر مطلعند.


عكاسان خبري براي اينكه از اين قافله عقب نمانند خود پيش‌دستي كرده و سعي در ايجاد ارتباط و اهميت پوشش تصويري مي‌كنند.


در واقع دعوت نامه هاي روابط‌عمومي ها بيشتر به دست خبرنگاران مي رسد تا عكاسان!


يك روابط‌عمومي كارآمد و كار كشته كه درباره اهميت عكس از رخدادها و غيره آگاه است عكاسان را ناديده نگرفته و مي‌داند چه بسا اهميت عكس از خبر بيشتر بوده و انتشار يك عكس يا عكس‌هاي گزارشي مي تواند اهداف يك سازمان در اذهان افكار عمومي را افزون كند.


شايد بتوان گفت مردم از خواندن يك خبر چند پاراگرافي حوصله چنداني به خرج نمي دهند و فقط به خواندن تيتر و ليد خبر اكتفا كنند اما مسلما براي ديدن عكس هاي جذاب خبري فوري از كنار آن نمي گذرند.


از اينرو روابط‌عمومي ها با اهميت بر شمردن خبر در كنار عكس از عكاسان خبري خبرگزاري ها غفلت نورزند و آنان را نيز در رويدادهاي مهم خبري كه مي تواند بار اطلاع رساني را افزون كند بي نصيب نگذارند.

انتهاي پيام/

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها