4 دلیل برای استفاده از رسانه های اجتماعی در (B2B)

در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر تبلیغات و بازاریابی، رسانه های اجتماعی یک بستر غنی و تعاملی است. علاوه بر به اشتراک گذاری عقاید مدیریتی خود و پیام رسانی از طریق کانال های اجتماعی خودتان، شما همچنین می توانید به آنچه مشتری ها می خواهند گوش فرا دهید و در مورد نیازها و علایق شان با آنها صحبت کنید.

1) مشتری های شما اینجا هستند
فیس بوک یک موفقیت بی سابقه را در آگوست امسال کسب کرد زمانی که یک میلیون نفر در یک روز وارد این سایت شدند. توئیتر در ماه بیشتر از 315 میلیون کاربر دارد و لینکدین بیشتر از 360 میلیون عضو دارد. این یک بازار بالقوه است که هیچ برندی نمی تواند آنرا نادیده بگیرد. لینکدین جایی است برای برقراری ارتباطات B2B و به اشتراک گذاشتن مفاهیم تجارتی اما دیگر پایگاه ها نیز نقش مکمل مهمی را ایفا می کنند.


2) گرایش به خودآموزی بین خریداران B2B
افراد مسئول تصمیمات خرید در شرکت های بزرگ پرمشغله هستند و زمان کافی برای گوش دادن به گزارشات فروش از تأمین کننده ها را ندارند. به طور فزاینده ای، آنها ترجیح می دهند که خودشان را در مورد گزینه های موجود از طریق جستجوی جسته و گریخته در محتوای دیجیتال کسب دانش نمایند. بنابراین، رسانه های اجتماعی فرصتی برای تصمیم گیران تجاری ایجاد می کند، تا زودتر در چرخه فروش قرار گرفته و قبل از اینکه مشتری درخواست هایش را ارائه دهد آگاهی (اطلاعات) و توجه کسب کنند.


3) بهینه سازی موتور جستجو و ترافیک وب
استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند که ترافیک مصرف اینترنت را از سوی سایت خودتان هدایت کنید و رتبه موتور جستجوگر خودتان را ارتقاء دهید. گوگل صفحات اجتماعی شما را انتخاب و کار را برای مشتری ها برای پیدا کردن و برقراری ارتباط با شما آسان می کند. البته، هر چه در رسانه های اجتماعی فعالتر باشید، شانس اینکه به وسیله جستجوگر انتخاب شوید، بیشتر خواهد بود. به علاوه، هر چه محتوای با کیفیت تری ارائه دهید، احتمال اینکه مشتری ها با آن درگیر شده و از وب سایت شما دیدن نمایند، افزایش می یابد.


4) بستری برای مکالمات شخصی
در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر تبلیغات و بازاریابی، رسانه های اجتماعی یک بستر غنی و تعاملی است. علاوه بر به اشتراک گذاری عقاید مدیریتی خود و پیام رسانی از طریق کانال های اجتماعی خودتان، شما همچنین می توانید به آنچه مشتری ها می خواهند گوش فرا دهید و در مورد نیازها و علایق شان با آنها صحبت کنید. دسترسی آزاد به اطلاعات برای صحبت با مشتری ها به روشی به هنگام و مناسب را در دست دارید. علاوه بر این، اگر می خواهید که در رسانه های اجتماعی تبلیغاتی انجام دهید، از قابلیت هدفگیری، تبلیغات به سمت مشتری به روشی که برای نقش و سازمان آنها شخصی سازی شده است، استفاده کنید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)