شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– روابط عمومی امروز فضایی بی بدیل به نام رسانه اجتماعی را در اختیار دارد. رسانه ای که می تواند به شدت بر جامعه پیرامون و فضای اجتماع اثرگذار باشد.
این به ویژه منحصر به روابط عمومی ها نمی شود و شهروندان نیز می توانند از این فضا برای ایجاد تغییرات مورد نیاز خود استفاده کنند. اگرچه شاید گاهی این استفاده برای روابط عمومی بحران تلقی شود اما اگر رویکرد روابط عمومی از پاسخگویی به اعمال نظرات مخاطبان تغییر کند، می توانند تغییرات معتنابهی را در محیط پیرامون شان به وجود آوردند.
نمونه خوب این کار توسط یکی از شهروندان افغان ساکن پایتخت انجام شده است. این شهروند کابلی پس از مشاهده شرایط کوچه ای که در آن زندگی می کرده، عکسی از آن با عنوان وضعیت زندگی مردم در کابل تهیه کرده است.
این عکس در فیسبوک و توییتر به شدت تکثیر شد؛ تا اینکه شهرداری کابل اقدام به ترمیم خیابان مذکور کرد.
عکس های قبل و پس از پیگیری های این شهروند افغان را مشاهده می کنید. بدین ترتیب حقوق شهروندی با استفاده از رسانه های اجتماعی در کشور افغانستان احقاق می شود.
این نمونه می تواند برای یک روابط عمومی بحران تلقی شده و برای روابط عمومی دیگری فرصت. بستگی دارد که چه رویکرد و نظریه ای را مبنای کار فعالیت روابط عمومیخود قرار داده باشیم.
این تصاویر متعلق به منطقه چهار قلعه کابل است.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید