مهاجرت موبایلی گوشی های هوشمند

مهاجرت موبایلی گوشی های هوشمند آغاز شده است، و گله در مراتع یک جهان متصل (کانکت) می چرند، و “گله گوشی های هوشمند” همچنان که خورشید بالا و پایین می رود (هر روز) در حال افزایش است. بسیاری از تشابه ها در حیات وحش پیرامون ما وجود دارند که می توانند به ما کمک کنند تا سال 2016 را با موفقیت پشت سر بگذاریم، و روندهایی که کمک خواهند کرد تا به یک نیروی توانمند در استراتژی بازاریابی خود تبدیل شویم.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) مهاجرت موبایلی گوشی های هوشمند آغاز شده است، و گله در مراتع یک جهان متصل (کانکت) می چرند، و “گله گوشی های هوشمند” همچنان که خورشید بالا و پایین می رود (هر روز) در حال افزایش است. بسیاری از تشابه ها در حیات وحش پیرامون ما وجود دارند که می توانند به ما کمک کنند تا سال 2016 را با موفقیت پشت سر بگذاریم، و روندهایی که کمک خواهند کرد تا به یک نیروی توانمند در استراتژی بازاریابی خود تبدیل شویم.


اجازه دهید تا تصویری را برای شما ترسیم نمایم … شما یک مسافت طولانی سفر کرده اید، از فشار و شلوغی جنگلی بتنی فرار کرده و برای تفریح و گذر زمان به حیات وحش بی نظیر آفریقا رفته اید. بازی رنجر و کاوش، قبل از غروب آفتاب شما را دور هم جمع خواهد کرد … بروید و Big 5 را ببینید – این مسئله یک ضرورت برای لیست قبل از مرگ هر کسی می باشد. شما با کرم های ضد آفتاب و …، و البته یک تلفن به طور کامل شارژ شده، که به شما کمک می نماید تا روح آفریقا را تسخیر نموده و ماجراجویی های خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید، خود را آماده این کار می کنید.


غرور و افتخار از شیرها
شیرها در مقایسه با گربه های منزوی، بسیار اجتماعی هستند. شیر به زندگی در دسته هایی از شیرهای ماده مرتبط، جفت ها و فرزندان خود، افتخار می کند. این عظمت و افتخار می تواند تا حدود 30 شیر را شامل شود. آن ها با هم بازی می کنند، شکار می کنند و می خوابند. در دنیای بازاریابی، شیر بازاریابی ما، رسانه های اجتماعی هستند. رسانه های اجتماعی به یک وسیله (ناقل) غالب برای اکثر مردم در سراسر جهان تبدیل شده است، و برای کسانی که با گوشی های هوشمند به شدت در حال استفاده از رسانه های اجتماعی می باشند. این روند که ایجاد کننده همهمه می باشد، ویدئو است. برای تولید موفقیت، برندها از ویدئو به عنوان شکلی از تبلیغات بومی استفاده می نمایند. یکی دیگر از پلت فرم های محبوب در رسانه های اجتماعی، نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه (مانند فیس بوک مسنجر، واتس آپ) است. نقل قول می کنم از نواح مالین، رئیس بخش اجتماعی MEC Global – North America: “برای تجارتی که محل قرارگیری منابع آن واقعا نیاز به تفکر دارد، قرار دادن منابعتان در دسترس مشتریان از طریق جایی مثل فیس بوک مسنجر و توییتر، یک روش هوشمندانه برای به ارمغان آوردن تجربه خدمات برای زندگی است”.


استماع و اطاعت از بوفالوها
بوفالوها در گله های بسیار بزرگ سفر می کنند و چرندگانی برتر می باشند. آن ها برای رسیدن به بهترین مراتع، در آب های عمیق شنا می کنند. بوفالوهای ماده نشان دهنده آن چه که ” رفتار رای گیری” می نامند، هستند. در یک گله در حال استراحت، ماده ها می ایستند و دور می زنند و در جهتی که فکر می کنند گله باید حرکت کند، می نشینند. یک تصمیم جمعی گرفته می شود که بر اساس سلسله مراتب قدرت (سلطه) نیست. در این جا، ما ارتباط و همبستگی را در جامعه گروه های دسته جمعی می بینیم. یک مثال خوب، می تواند مناطق حومه نشین باشد که شروع به ایجاد گروه های واتس آپ و صفحات فیس بوک از جامعه خود کرده اند. کاربران این صفحات، ساکنان این منطقه هستند که به دنبال اخبار و اطلاعات هستند، و از تامین کنندگان محلی، ارسال حوادث محلی، هشدار جرم و جنایت، درخواست ها، رای گیری، حمایت می کنند و به این ترتیب یک شکل قوی از پشتیبانی “ستونی” (“pier” support) بوجود می آید. مردمی که در حومه شهر زندگی می کنند، رفتار اجتماعی و منافع مشابهی دارند. زمانی که مردم می خواهند برای جستجوی یک تولید کننده از خانه هایشان بیرون بروند، آن ها در این جوامع (صفحات) پست می گذارند و از سایرین پیشنهاد می خواهند. این یک راه هوشمندانه برای کسب و کارهاست تا تبدیل به “بوفالو” در جوامع محلی شوند.


رژه فیل ها
یک فیل هرگز چیزی را فراموش نمی کند. آن ها حافظه ای بسیار قدرتمند دارند، چه با یک رویداد منفی در حیات وحش خود رو به رو شده باشند، و یا این که با یک دوست قدیمی دوباره برخورد نمایند. این موضوع، برای من یکی از هیجان انگیز ترین موضوعات را به ارمغان آورد – داده های بزرگ و داده های تیره (Big Data and Dark Data). به منظور تصمیم گیری های بهتر از لحاظ استراتژیک و برای توانمند سازی عملکرد و درآمد سازمان های خود، تاریخچه مجموعه داده های مختلف را بررسی و تجزیه و تحلیل نمائید. اصطلاح “Dark Data”، داده های تاریخی پیچیده را به منظور تفسیر مشکلات و سوالات دنیای واقعی، تجزیه و تحلیل می نماید. شما نمی توانید آینده را تغییر دهید، مگر آن که گذشته را درک کرده باشید، و بنابراین، برندهای موفق به منظور تعریف نقشه راه بر اساس الگوهای رفتاری و چرخه حیات خود، به سرمایه گذاری در “Math Men” می پردازند. اطلاعات نه تنها متکی به رسانه های اجتماعی هستند، بلکه بینش بسیار عمیقی از درک داده هایتان به شما داده و به علاوه سبب افزایش در میزان استماع اجتماعی و تجزیه و تحلیل داده ها خواهد شد.


یک جهش از پلنگ
هر پلنگ منحصر به فرد بوده، و علائم (سیاه رنگ) و یا رنگ مخصوص به خود را دارد، که مشابه اثر انگشت انسان عمل می نماید. این مسئله، به ما نشان می دهد که مسیرهای بازاریابی برندها به منظور مورد توجه قرار گرفتن در سال 2016 نیاز به شخصی سازی دارند … Drum Roll … شخصی سازی بیش از حد سلیقه ای، این گونه تعریف می شود: استفاده از داده ها برای ارائه محصولات، خدمات و محتوای شخصی تر و هدفمندتر. فناوری ها با فراز و نشیب ها رشد می کنند، و ما را قادر می سازند تا زمان واقعی تر و گفتگوهای معنی دارتری با مشتریان خود داشته باشیم. افراد همواره مسیرهای متفاوتی برای رفتن به محل کار خود انتخاب می کنند، و از میانبرهای مختلف برای اجتناب از مواجه شدن با ترافیک استفاده می نمایند، اما زمانی که شما کسی را در زمان مناسب و در مکان مناسب انتخاب نمائید، هدف‌گذاری مبتنی بر موقعیت، یک ابزار قدرتمند خواهد بود. مدیر عامل شرکت استارباکس، هوارد شولتز، نمی توانست مسئله را بهتر از این بیان نماید: سرمایه گذاری در فن آوری های دیجیتال به جای تبلیغات دیجیتال، یکی از عوامل موفقیت آن ها می باشد. اگر هدف شما، ایجاد وفاداری در مشتری و روابط عمیق تر با مشتریانتان می باشد، شما نیاز به “جهش در اعتقادات (Leap of Faith)”، سرمایه گذاری در فن آوری و اجرای بهتر فرآیند شخصی سازی بیش از حد برای زندگی، خواهید داشت.


یک برخورد از کرگدن
واقعیت: شکار غیر قانونی کرگدن خارج از کنترل است، و کرگدن عزیز ما در آستانه انقراض قرار دارد. بالاخره یک روز در آینده خواهد رسید که کودکان ما نخواهند توانست کرگدن ها را در حیات وحش ببینند. در سطح جهانی، مردم پول جمع می کنند و اخطار می دهند، و در حال شکل دادن جنبشی برای مقابله با این معضل و حفظ کرگدن ما می باشند. این موضوع برای من، آخرین فرصت Big 5 برای مراقب را به ارمغان آورد که همانا Mobile Money می باشد. مصرف کننده “M”-Powered، یکی از بزرگ‌ترین جنبش های موبایلی است که امروزه ما می بینیم. بر اساس رویکردهای Emarketer.com، پرداخت های موبایلی، خاموش خواهند شد: “شکاف بین تجارت دیجیتالی و فیزیکی در سال 2016 بسیار کم‌تر خواهد شد، زیرا کیف پول های موبایلی تبدیل به یک ویژگی استاندارد در گوشی های هوشمند جدیدتر خواهند شد و خرده فروشان بیشتری نیز روش های پرداختی نظیر Apple Pay، Android Pay، Samsung Pay و غیره را، مانند کیف پول های موبایلی ویچت، مورد پذیرش خواهند داد. اما مبادله ساده پول نقد و کارت های اعتباری یا بدهکاری (credit or debit cards)، با یک ضربه و یا اسکن توسط گوشی های هوشمند به تنهایی برای متقاعد کردن اکثریت مصرف کنندگان به تغییر رفتار پرداخت ریشه دوانده در دهه های قبل، کافی نخواهد بود. اتصال خرده تاجران بیشتر به کیف پول های موبایلی، به ویژه هنگامی که آن ها به ارائه تخفیف ها، کوپن ها، جوایز و وفاداری می پردازند، دستیابی به افراد بیشتری که با استفاده از با تلفن های همراه خود عملیات پرداخت را انجام دهند، حیاتی خواهد بود. “


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا