روابط انسانی مهم‌تر است

عبده ریانی، نویسنده فوربز – یکی از اشتباهات رایج کارآفرینان این است که گمان می‌کنند موفقیت استارت‌آپ‌ها فقط به محصول است. اما واقعیت این است که محصول جدید مانند مدرک دانشگاهی است که به زمان و پول نیاز دارد اما درنهایت هر دانش‌آموز متعهد یکی از آنها دارد. درست مانند نمره‌ها و درجه‌ها، محصول خوب، موفقیت در تجارت را تضمین نمی‌کند. آنچه بیشترین تأثیر را در توانایی شما در ایجاد حرفه و شغل موفق ایجاد می‌کند، تعامل و روابط انسانی است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| آخرین کسب‌وکار، فیلم، نمایش یا کانالی که یک کارآفرین را به تصویر کشیده است را به خاطر بسپارید. آیا یک موضوع مشترک میان آنها پیدا می‌کنید؟ اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که کسی سوار هواپیما می‌شود، دست تکان می‌دهد و اوراق امضا می‌کند.

یکی از دوستانم اخیراً از من پرسید، چرا صاحبان مشاغل هوشمند هزاران دلار هدر می‌دهند تا کارهایی را انجام دهند که به‌راحتی از طریق تماس تلفنی یا ایمیل می‌توان انجام داد؟ جواب این سؤال این است که یک محصول خوب برای ساخت یک استارت‌آپ موفق کافی نیست.

به برنامه یا ابزار موردعلاقه خود و مشکل و راه‌حل آن فکر کنید. قبل از این محصول، شما چگونه این مشکل را حل می‌کرده‌اید؟ درواقع آنچه فناوری انجام داد، مراقبت از مشاغل قدیمی با راه‌حل‌های سریع‌تر، ارزان‌تر و بهتر بوده است.

اما از دیدگاه تجارت هیچ‌چیز تغییر نکرده است. انسان‌ها راه‌حل‌هایی ایجاد می‌کنند و فناوری، راه‌حل‌ها را فعال نگه می‌دارند. بنابراین تجارت هنوز هم پابرجاست و همیشه در مورد روابط انسانی خواهد بود.

یکی از اشتباهات رایج کارآفرینان این است که گمان می‌کنند موفقیت استارت‌آپ‌ها فقط به محصول است. اما واقعیت این است که محصول جدید مانند مدرک دانشگاهی است که به زمان و پول نیاز دارد اما درنهایت هر دانش‌آموز متعهد یکی از آنها دارد. درست مانند نمره‌ها و درجه‌ها، محصول خوب، موفقیت در تجارت را تضمین نمی‌کند. آنچه بیشترین تأثیر را در توانایی شما در ایجاد حرفه و شغل موفق ایجاد می‌کند، تعامل و روابط انسانی است.

در استارت‌آپ‌ها این مرحله از ایده شروع می‌شود. ملاقات با ذی‌نفعان کلیدی مانند مشتریان آینده، سرمایه‌گذاران بالقوه، مربیان، شرکا و اعضای تیم، اولین قدم شما برای انجام کار صحیح است. برای این موضوع سه دلیل وجود دارد. در ساده‌ترین شکل، تجارت در مورد تبادل ارزش است. واردکردن محصولات به زندگی مشتریانی که هیچ نیازی ندارند، باعث عدم موفقیت شما می‌شود.

بنابراین وقتی ماه‌ها را صرف ساخت این محصول می‌کنید، درواقع در حال اتلاف وقت هستید. اما گفتگو درباره نیاز آنها و حل مشکلات می‌تواند ارزش‌افزوده بیشتری نصیب شما کند. مهم‌تر اینکه این جلسات به شما کمک می‌کند تا محصولی که نیاز است را تولید کنید. این اولین جلسه تولیدی شما و فرصت برای ایجاد رابطه شخصی با خریداران آینده است. اگر به دنبال پیش‌فروش ایده خود هستید، مطالعات موردی بسازید یا به موارد بیشتری از مشتریان مراجعه کنید. این دومین فرصت شما برای بیرون رفتن از ساختمان و برقراری ارتباط است.
 

منبع: tccim