پنج نکته بازاریابی برای برندها در ماه مبارک رمضان

با حلول ماه مبارک رمضان، بازاریابان باید بر روی کمپین‌هایی در رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنند، زیرا مردم در این ماه بیشتر وقت خود را به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند.

شارا– با حلول ماه مبارک رمضان، بازاریابان باید بر روی کمپین‌هایی در رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنند، زیرا مردم در این ماه بیشتر وقت خود را به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند.


 به گفته یک آژانس ویژه رسانه‌های اجتماعی موسوم به (The Online Project (TOP در ماه رمضان اهالی خاورمیانه تا 30 درصد بیشتر به استفاده از رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند.
 
 با بررسی هزاران پیام در توییتر و فیس‌بوک در نه کشور مختلف محققان دریافته‌اند که در طول ماه رمضان، مردم عصر هنگام و تقریبا ساعت 7 شب، درست قبل از افطار بیشترین فعالیت را در توییتر دارند.
 بنابراین طبیعی است که برندها بخواهند از این رشد مخاطب بهره ببرند. آن‌ها باید پیام‌هایی را ارسال کنند که محتوای آن‌ها با مخاطبان خاصی که در آن ساعت‌ها به شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شوند متناسب بوده و سرگرم کننده یا سرشار از ارزش افزوده باشند.
 
 درحالیکه بیشتر شرکت‌ها در منطقه بر بودجه‌های تبلیغاتی خود در ماه مبارک تا 20 درصد افزوده و به برگزاری کمپین‌های غیر اینترنتی سنتی می‌پردازند، آن‌ها همچنین باید رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار داده و به این ترتیب با کمک مشتریان خود جذابیت بیشتری بیافرینند.
 بر اساس این مطالعه پنج نکته راهنما برای بازاریابان در ماه رمضان به شرح زیر ارائه می‌شوند:
 
 1. این موضوع را درک کنید که رمضان فرصتی منحصر به فرد برای تبلیغات چه به صورت اینترنتی و چه غیر اینترنتی بوده و در نتیجه درس‌هایی که شما درباره جوامع هدف خود در سال یاد گرفته‌اید شاید در طول ماه مبارک به کار نیاید. بنابراین کمپین خود را برای استفاده بهینه از بودجه‌های تبلیغاتی تغییر دهید.
 
 2. زمان انتشار آگهی‌های تبلیغاتی خود را با مخاطبان و دستیابی به تعامل حداکثری تنظیم کنید.
 
 3. با تغییر علایق کاربر در طول ماه مبارک ترکیب محتوای خود را بهینه سازید.
 
 4. بودجه حمایت تبلیغاتی خود را درحالی در ماه رمضان افزایش دهید که در این ماه نرخ مشارکت اعضا بالاتر می‌رود.
 
 5. برای چند برابر کردن اثر تبلیغات خود دست به اجرای کمپین‌های بازاریابی ترکیبی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون، رادیو و چاپ آگهی بزنید.
 
 mbanews.ir _ واحد بین‌الملل _ مرضیه فروتن
 www.gulfbusiness.com