کارزار ارتباطی یکپارچه اس آ پ

اس آ پ کارزار ارتباطی یکپارچه ای را در بیش از 20 کشور راه اندازی نمود، که شامل ارتباطات با کارمندان، رسانه ها و روابط رسانه های اجتماعی، روابط تحلیلگر صنعت، رویدادها و فعالیت های بازاریابی است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)در یک جهان درهم تنیده، نرم افزارهای سازمانی به نیروی نامرئی تبدیل شده اند که کسب و کارها و سازمان های دولتی را در سراسر جهان اداره می نمایند. این نرم افزار به سازمان ها کمک می کند تا دشواری ها را کاهش داده و صراحت تمامی عملکردهایشان شامل عملکردهای مالی، توسعه محصولات، فروش، مدیریت زنجیره تأمین و منابع انسانی را افزایش می دهد. شرکت اس آ پ با بیش از 89000 مشتری در بیش از 120 کشور، بزرگترین شرکت نرم افزاری تجاری در جهان محسوب می شود. این نرم افزار بواسطه ارائه برنامه ها و خدماتی که فرآیندهای کسب و کار پشت سرهم را در برابر عملکرد یک شرکت و کل زنجیره تأمین امکان پذیر می سازد کاملاً شناخته شده است.


در سال 2008، رکود مالی و ظهور مدل های جدید نرم افزارهای تحویل همچون سافت ور از سرویس شروع به زیر سوال بردن موضوع ارزش اس آ پ برای مشتریان خود نمود. اگرچه آن به عنوان یک نام تجاری معتبر جهانی به رسمیت شناخته شده است، اما راه حل های محوری اش در فضای اقتصادی جدید به شکل فزاینده ای پیچیده و گران قیمت تلقی می شدند. در فوریه سال 2009، اس آ پ در بازار جهانی برای مشتریان مؤسسه بزرگ خود مجموعه تجارت اس آ پ 7 را راه اندازی نمود، که نسل جدیدی از مجموعه تجارت استاندارد می باشد. مجموعه تجارت اس آ پ 7 برای شرکت ها به منظور سازگاری با تجارت و نیاز های فناوری اطلاعات خود انعطاف پذیری فراهم می نماید تا با ارائه موضع استاندارد مجموعه برنامه های کاربردی،پویایی را به بازار عرضه نمایند. چالش فوق شامل تغییر تصور خریداران فناوری اطلاعات در بازارهای جهانی مهم اس آ پ در مورد کم سرعت بودن، پیچیده بودن و پر هزینه بودن مجموعه نرم افزارهای سازمانی می باشد و مجموعه های استانداردهای کنونی را عرضه می نمایند که بازگشت سرمایه گذاری سریعتری ارائه می دهد.


تیم ارتباطات اس آ پ پیام کارزار را با بکارگیری تحقیقات دانشگاه هاروارد و مک کینزی که قابلیت رقابت را با کاربرد استراتژیک فناوری اطلاعات (IT) مرتبط می سازند توسعه داده است. بر اساس این تحقیق، اس آ پ پیامی را مطرح نموده که بر مجموعه استاندارد تجارت، سهولت استفاده، و انعطاف پذیری گروه های ذینفع داخلی و خارجی آن، از جمله مشتریان (مدیر ارشد فناوری اطلاعات، مدیران عاملان اجرائی، مدیر امور مالی، مدیران فناوری اطلاعات و مدیران شرکت های تجاری خاص)، کارکنان، رسانه ها، وبلاگ نویسان، تحلیلگران صنعت و دانشگاهیان تأکید کرده است.


با استفاده از کنفرانس خبری در تاریخ 4 فوریه 2009 در نیویورک به عنوان سکوی پرتاب جهانی، اس آ پ کارزار ارتباطی یکپارچه ای را در بیش از 20 کشور راه اندازی نمود، که شامل ارتباطات با کارمندان، رسانه ها و روابط رسانه های اجتماعی، روابط تحلیلگر صنعت، رویدادها و فعالیت های بازاریابی است. ترکیبی کاملاً متعادلی از فعالیت های جهانی و محلی، گفت و گویی را در مورد ارزش مجموعه تجارت اس آ پ 7 برای کمک به شرکت ها جهت هدایت محیط تجارت در حال تغییر آغاز نمود. کمپین فو‍ق تا حد زیادی پای گروه های کاربری، مشتریان، شرکا، و تحلیلگران صنعت را به عنوان منابع شخص ثالث به منظور معتبر ساختن پیشنهاد مجموعه و وعده کلی برند جهانی اس آ پ به مشتریان خود به میان کشیده است.

 کارمندان: اعطای مسئولیت به کارمندان یکی از حایز اهمیت ترین ضرورت های پیکار ارتباطی بود. به منظور ایجاد انگیزه درونی، اس آ پ آگهی های خود را روی پورتال (مدخل) شرکت خود قرار داد و آن را به پخش راه اندازی مجموعه تجارت 7 پیوند داد،آگهی های خود را در دفاتر اس آ پ در سطح جهان چسباند، و ویدئوی خصوصی را که جیم هاگمن اسنیب عضو هیئت مدیره اس آ پ در مورد راه حل ها تجارت و تکنولوژی در آن سخنرانی نموده بود، را منتشر کرد. در روز راه اندازی شرکت، پخش زنده ای از کنفرانس خبری از طریق تلوزیون اس آ پ در دسترس تمام کارکنان شرکت در سراسر جهان قرار گرفت. چکیده ای از راه اندازی مجموعه در خبرنامه داخلی شرکت به نام بروزرسانی انجمن اس آ پ گنجانده شده است.


رسانه/ رسانه اجتماعی: صبح روز 4 فوریه در کنفرانس خبری که در دفتر نیویورک شرکت برگزار شد هر دو مدیر عامل اجرایی شرکت اس آ پ لئو آپوتکر و جیم هاگمن اسنیب مجموعه جدیدی را برای 80 شخص با نفوذ آشکار نمودند. رویداد های خبری فوق شامل سخنرانی هئیت رئیسه, گروه مشتریان و شرکا و با مشارکت شرکت های روش و کولگیت-پالمولیو و آی بی ام که توسط رابرت دی از هئیت تحقیقات اداره می گردد و همچنین شامل نسخه نمایشی محصول برای صنعت خرده فروشی است. با توجه به ضرب الاجل گزارشگران تجارت و فناوری اطلاعات خارج از ایالات متحده آمریکا, شرکت اس آ پ اندکی پیش از این رویداد میزبان یک ویدئو کنفرانس خبری با حضور 55 رسانه اتحادیه اروپا بوده و پیشنهاد دسترسی به پخش اینترنتی را برای شرکت کنندگان بین المللی کل برنامه آغاز به کار مجموعه ارائه نموده است. روزنامه وال استریت خبر فوق را در روز انتشار مجموعه تجارت جدید اس آ پ 7 در بازار با یک گزارش پیش درآمد منتشر نمود. پس از کنفرانس, تیم فوق میزبان بیش از 80 مصاحبه آنلاین و تلفنی با 15 سخنگوی اس آ پ در سراسر جهان بود. وبلاگ نویسان و رسانه های اجتماعی عرضه را به صورت آنلاین و از طریق پخش اینترنتی دنبال می نمودند. وبلاگ نویسان همچنین این امکان را دارند که با یکی از مدیرعاملان اجرایی مشترک شرکت اس پ یعنی لئو آپوتکر به صورت آنلاین ملاقات نمایند. اتاق خبر مجموعه تجارت اس آ پ سری جامعی از منابع را که شامل انتشار مجموعه جهانی چند رسانه ای تجارت 7, پوشش تلویزیون اس آ پ از رویداد رسانه ای نیویورک, نسخه نمایشی مجموعه تجارت اس آ پ 7 , ” حقایق تزلزل ناپذیر”مجموعه تجارت اس آ پ، اوراق پیشنهادات تجاری شرکا و مشتریان، اوراق اطلاعات صنعت و یک بخش ویدئویی در مجموعه تجارت اس آپ 7 ارائه نموده است.
(http://www.sap.com/about/newsroom/topic-rooms/business-suite/index.epx)


 تاثیرگذاران صنعت: پیش از راه اندازی، شرکت اس آ پ یک جلسه پیش توجیهی را با انتخاب شرکت های تحلیلگر صنعتی دارای کیفت بالایی همچون شرکت های گارتنر ، ای ام آر ، شرکت آی دی سی ، فارستر و ایی ای سی برگزار نمود، تا از اطلاعات آنها به منظور پیام رسانی و منابع قابل اطمینان برای تمام فعالیت های رسانه ای و اصول ارتباطی استفاده نماید. تیم فوق حضور تاثیرگذاران کلیدی صنعت را در رویداد شروع به کار شرکت در نیویورک با ارائه پیشنهاد دسترسی منحصر به فرد به مدیران ارشد شرکت اس آ پ بدنبال از سرگیری گفت و گو در رویداد خبری سازمان دهی نموده است.


 شرکا: علاوه بر حفظ شرکایی چون آی بی ام به عنوان شرکت کنندگان و حضار در مراسم راه اندازی، شرکت اس آ پ شروع به صدور مجموعه اطلاعیه های مربوط به شرکا نمود تا معرفی مجموعه تجارت در هفته های پس از رویداد خبری نیز از سر گرفته شود. در روز آغاز به کار، شرکت فوق میزبان جلسه پرسش و پاسخ با سخنگویان شرکت اس آ پ با بیش از 47 مشاور اس آ پ در سراسر جهان بود که از اعضای ارزشمند انجمن اس آ پ – به عبارتی شبکه توسعه اس آ پ ، شرکت نرم افزاری بیزنس آبجکت و انجمن کارشناسی اصول کسب و کار می باشند. مشاوران اس آ پ به عنوان مبلغان غیررسمی جهت انتشار پیام های مجموعه در بین جوامع مرتبط با تجارت شان اغلب به صورت وبلاگ نویسی، توئیتر و تبلیغات شفاهی انجام وظیفه می نمایند.


 سرمایه گذاران: به منظور برآوردن اطلاعات خاص در مورد نیازهای انجمن های مالی، پس از کنفرانس خبری در نیویورک شرکت اس آ پ میزبان میزگرد روابط سرمایه گذار با عضو هیئت مدیره اس آ پ جیم هاگمن اسنیب بود.


عرضه محلی به بازار با مجموعه ای از کنفرانس های رسانه ای و مشارکت در رویداد های صنعت شروع می شود که شامل دو کنفرانس خبری مجازی در آمریکای لاتین ( یک کنفرانس در اسپانیا و یک کنفرانس در پرتغال با حضور 80 رسانه در 4 فوریه )، رویداد خبری مطبوعات و شرکا در هند ( در 28 فوریه)، مجموعه کنفرانس های خبری در ژاپن ( 24 فوریه)، میزگرد خبری در نمایشگاه فناوری اطلاعات سبیت آلمان ( 3-8 مارس) می باشد و ایده اصلی آن در کنفرانس داخلی اس آ پ در ایالات متحده آمریکا ( 11 مارس) ارائه شد.


در نتیجه این امر ، طی چهار روز بیش از230 مقاله نوشته شده توسط رسانه و وبلاگ نویسان در بیش از 20 کشور منتشر شد، در حالی که حمایت های مشتریان قدرتمند و مجموعه پیام های مثبت کلیدی را برجسته می ساختند- به عبارتی هضم آن مجزا و آسان، ساده و کم هزینه بود. با توجه به روش اندازه گیری کارمای رسانه ای شرکت اس آ پ، شروع به کار مجموعه رتبه موثر و مطلوب 67 را کسب نمود که به یکی از مثبت ترین آیتم های خبری برای شرکت اس آ پ در دو سال اخیر تبدیل شد. نزدیک به 90 درصد کل پوشش خبری ، با پیشرفتی باورنکردنی در رسانه های تجارت و کسب و کار پس از شروع به کار مطلوب بودند.


 بیش از 80 نفر از تاثیرگذاران که شامل رسانه ها و وبلاگ نویسان سطح بالایی چون ( بیزنس ویک، اکونومیست، رویترز، داو جونز ، فایننشیال تایمز، اف ای زد و …) و تحلیلگران مالی در رویداد شروع به کار مجموعه حضور یافتند ، و 55 رسانه بزرگ اروپایی به این کنفرانس تلفنی پیوستند. بیش از 200 رسانه در سطح جهان از طریق پخش اینترنتی شاهد این کنفرانس بودند.


 گزارشاتی از آن در آرژانتین، استرالیا، اتریش، برزیل، کانادا، چین، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا ، ژاپن ، مکزیک، هلند، نروژ، پرو، پرتغال، روسیه، اسپانیا، سودان، سویس، انگلستان و ایالات متحده آمریکا منتشر شد.


 بیش از 30000 نفر شروع به کار مجموعه تجارت اس آ پ را در توئیتر دنبال نمودند، در حالی که در روز آغاز به کار مجموعه گزارش آن به عنوان 10 موضوع برتر توئیتر منتشر شد.


 بیش از 6000 نفر از کارمندان اس آ پ این کنفرانس را بواسطه تلوزیون اس آ پ مشاهده نمودند؛ بیش از 4000 نفر معرفی رسمی مجموعه تجارت را ( چه به صورت درون سازمانی چه به صوررت برون سازمانی) مشاهده نمودند؛ و بیش از 4000 نفر از نسخه نمایشی مجموعه تجارت خرده فروشی اس آ پ بازدید نمودند.


 شرکت های تحلیل گر صنعتی من جمله گارتنر، فارستر، آی ام ار، آی دی سی و ایی ای سی که به خریداران فناوری اطلاعات در زمینه تصمیم گیری برای خرید راهنمایی می دهند گزارشات تحقیقی مثبتی را پس از آغاز به کار مجموعه منتشر نمودند و منابعی را جهت مقالات رسانه ها ارائه دادند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا