این کتاب در پنج فصل تدوین شده است.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– کتاب “افکار عمومی” تالیف وینسنت پرایس ترجمه علی میرسعید قاضی و حامدرضا اسماعیلی از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شده است.
به گزارش شارا، این کتاب در پنج فصل تدوین شده است. افکار عمومی، دشواری های درک مفهوم افکار عمومی، مفهوم سازی عموم، مفهوم سازی افکار، مفهوم سازی فرآیندهای افکارعمومی و افکار عمومی بهعنوان یک مفهوم ارتباطی از جمله فهرست این کتاب ارزشمند می باشد.
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: افکار عمومی از اساسیترین و کهنترین مفاهیم علوم اجتماعی است. این مفهوم به طور گسترده در روانشناسی، جامعهشناسی، تاریخ، علوم سیاسی و ارتباطات در عرصههای نظری و عملی کاربرد دارد. کمتر مفهومی در علوم اجتماعی یافت میشود که تا این اندازه، باعث برانگیخته شدن حساسیتهای اجتماعی، توجهات علمی و بحثهای روشنفکرانه شده باشد. بدون تردید مفاهیم اجتماعی اندکی وجود دارند که در اندیشههای غرب ریشهای ژرف دوانده باشند. نظریات مرتبط با این مفهوم را میتوان در بحثهای فلسفی قرن هجدهم، متون عصر رنسانس و حتی در آثار افلاطون و ارسطو یافت. در تمام حوزههای پژوهشی و مطالعات اجتماعی، نوشتارهایی در این باب به چشم میخورد. از جمله در مباحث نظریهپردازان برجسته مکتب مردم سالاری و منتقدان اجتماعی تا کارهای بزرگی که در جامعهشناسی و روانشناسی صورت گرفته و نیز مطالعات تجربی مشهوری که در مورد تأثیرات اجتماعی رسانههای جمعی انجام شده است.
افکار عمومی/ تالیف وینسنت پرایس ترجمه علی میرسعید قاضی و حامدرضا اسماعیلی / انتشارات کارگزار روابط عمومی؛ چاپ اول اسفند 1394/قطع رقعی/قیمت:9 هزار تومان/200 صفحه
|
نظر بدهید