انتقاد بازرس انجمن روابط عمومی ایران از عملکرد برخی از روابط عمومی ها و سایت های خبری

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-بازرس انجمن روابط عمومی ایران و مدرس دانشگاه گفت: وظایف دست اندرکاران حوزه روابط عمومی، کسب مهارت های مورد نیاز برای اشاعه اطلاعات صحیح و لحظه ای به مخاطب است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)بازرس انجمن روابط عمومی ایران و مدرس دانشگاه گفت: وظایف دست اندرکاران حوزه روابط عمومی، کسب مهارت های مورد نیاز برای اشاعه اطلاعات صحیح و لحظه ای به مخاطب است.

 

«محمدرضا حقیقی» عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روابط عمومی ها با به کار بردن کانال های ارتباطی به عنوان واسطه ای بین خود و جامعه و تقویت محتوای آنها،می بایست سطح آگاهی و دانش مردم را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه امروزه روابط عمومی ها با مخاطبین آگاه مواجهند اظهار داشت: بر این اساس فعالان این حوزه به خاطر داشته باشند که اطلاع و اگاهی رسانی را به افراد متخصص و ماهر در رشته های ارتباطات، روزنامه نگاری و افکار عمومی بسپارند تا با به کار بردن تکنیک های مرتبط و به روز، بتوانند در ارتقای سطح آگاهی افکار عمومی و مخاطبان خود نقش به سزایی داشته باشند.

این مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات ضمن نقد از عملکرد برخی از روابط عمومی ها و سایت های خبری اعلام کرد: فقط داشتن عنوان پست روابط عمومی و یا یک سایت خبری ، برای برخی از افراد سرپوشی بر عدم آگاهی و کارایی آن ها نشده و به عنوان یک مسولیت اجتماعی ، فعالین این حوزه باید وظایف خود را در قبال مردم و سازمان های تابعه اشان به نحو مطلب انجام دهند .

وی خاطرنشان کرد: گاهی دیده می شود که یک سایت خبری صرفا منتقل کننده دیدگاه های خاص مدیر سایت بوده و به گزینش گری خبر دست می زنند که با توجه به دیدگاه مخاطبین و متخصصان این رشته، محبوبیت و مقبولیت آن ها در گذر زمان به سرعت فراموش خواهد شد.