بررسی و ارزیابی برنامه های مدیریت بحران

آیا به آنچه مردم درباره شما در رسانه های سنتی و جدید می گویند گوش می دهید؟ آیا باید برای پیشگیری از تشدید مشکل به تغییر پیام خود دست بزنید؟ آیا پیش از بروز و تشدید بحران می توانید آن را تعیین نموده و بشناسید؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) برای بررسی و مرور برنامه های مدیریت بحران، باید از خود یا شرکت خود چند سوال را بپرسید:


ـ آیا به آنچه مردم درباره شما در رسانه های سنتی و جدید می گویند گوش می دهید؟ آیا باید برای پیشگیری از تشدید مشکل به تغییر پیام خود دست بزنید؟ آیا پیش از بروز و تشدید بحران می توانید آن را تعیین نموده و بشناسید؟


ـ آیا به تمامی مشکلات و مسایل بررسی شده در بخش بررسی ریسک پرداخته اید؟


ـ آیا تیم مدیریت بحران مشخص شده، در صورت بروز بحران، در کوتاهترین زمان آماده واکنش و پاسخگویی به بحران هستند؟


ـ آیا برنامه به تعیین نقش ها و مسئولیت ها می پردازد؟


ـ آیا برنامه به صورت موثر، رسانه دیجیتال را به عنوان یک عامل ضروری و حیاتی در چارچوب پاسخ کلی قرار می دهد؟


ـ آیا نمونه ها، الگوها و دستورالعمل های لازم برای نشر خبر، صفحات اینترینتی، رسانه اجتماعی و….را برای ارسال پیامهای مهم خود در کوتاه مدت در اختیار دارید؟


ـ آیا تست کرده اید که برنامه شما در موارد «چه می شود اگر» موثر خواهد بود یا خیر؟


ـ آیا طرح و برنامه شما به شکلی روشن و مشخص مراحلی را تعیین می نماید که باید برای محدودساختن ضرر و ضربات انجام دهید؟


ـ آیا برنامه و طرح شما شامل اطلاعات تماس مخاطبان کلیدی می باشد؟ آیا معمولاً به مرور، بررسی و بهروز رسانی لیست ذینفعان خود می پردازید؟