پی‌آر تک، گزارش آینده‎ فناوری در حوزه‌ ارتباطات، 2019 | مرکز روابط عمومی دانشگاه آننبرگ

دنیا در حال جایگزینی یا تکمیل سریع‌السیر فرم ‎های سنتی ارتباطات با گونه ‎های جدیدی است که مبتنی بر فناوری‎ های نوین هستند. اگرچه هیچ‌کس تردیدی در اهمیت نقش فناوری‎ های جدید در دنیای معاصر ندارد، اما پیش‌بینی سرعت دقیق رشد پیشرفت ‎های فناوری، کار بسیار دشواری خواهد بود.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| فناوری آن‎قدر سریع تغییر می ‎کند که به‌سختی می‌توان همگام با آن پیش رفت. هر روز یک اپ، دستگاه یا پلتفرم جدید عرضه می‎شود که در کنار انبوه دستگاه‌ها و پلتفرم ‎های کنونی، در اختیار رسانه ‎ها، بازاریاب‎ ها و مسئولان ارتباط قرار می‌گیرند. دوست داشته باشید یا نه، موفقیت‌های آتی در گرو بهره ‎برداری ما از این ابزارهای جدید برای تحلیل داده‎ های پیچیده، جلب تعامل مخاطبان گوناگون و سنجش تاثیر کمپین ‎ها در تک ‎تک گام ‎های سفر مشتریان است.

 

دنیا در حال جایگزینی یا تکمیل سریع‌السیر فرم ‎های سنتی ارتباطات با گونه ‎های جدیدی است که مبتنی بر فناوری‎ های نوین هستند. اگرچه هیچ‌کس تردیدی در اهمیت نقش فناوری‎ های جدید در دنیای معاصر ندارد، اما پیش‌بینی سرعت دقیق رشد پیشرفت ‎های فناوری، کار بسیار دشواری خواهد بود.


یافته‌های کلیدی گزارش «پی‌آر تک، آینده‎ی فناوری در حوزه‌ی ارتباطات، 2019»:


• 44 درصد از مدیرعامل‎ های تحت بررسی، فروش محصولات و خدمات را به‌عنوان مهم‌ترین هدف ارتباطی سازمان‌ها برشمردند.


• 35 درصد از متخصصان تحت بررسی، گزارش‌های مالی را گسترده‌ترین محتوای خبری دانستند که پیش‌بینی می‎ شود هوش مصنوعی بتواند آن‌ها را برای 5 سال آینده بنویسد.


• 33 درصد از مدیرعامل‎ های تحت بررسی، بهینه‎ سازی تجربه‎ ی مشتری را تحت عنوان یکی از حوزه‌های ارتباطات قلمداد کردند که با بهره ‎گیری از فناوری جدید، سعی در پیشبرد و ارتقای آن خواهند داشت.


• 25 درصد از متخصصان روابط‌عمومی تحت بررسی، فشارهای سازمان برای برآورده‎‏ سازی یک بازده قابل قبول برای سرمایه را تحت عنوان اصلی ‎ترین دلیل بهره ‎برداری آژانس ‎ها/ دپارتمان ‎ها از فناوری دانستند.


• با نمره ‎ی 48 درصدی، یوتیوب به‌عنوان مهم‌ترین پلتفرم ارتباطی برای ارتقای بهره‎ وری استراتژی‎ های ارتباطی بیان گردید.


• با نمره ‎ی 65 درصدی، کار با فناوری‌های تحلیل کلان داده تحت عنوان مهم‌ترین مهارتی توصیف شد که متخصصان ارتباطات/ روابط عمومی آینده باید از آن برخوردار باشند.


روش‌شناسی:


داده ‎ها از طریق یک پرسشنامه ‎ی آنلاین گردآوری شدند که توسط مرکز روابط عمومی دانشگاه آننبرگ تدوین شد و از طریق گروه ‎های رسانه‎ های اجتماعی و ایمیل، در میان شاغلان این عرصه توزیع گردید.

 

پاسخ‌های این پرسشنامه در حدفاصل 7 ژانویه ‎ی 2019 تا 15 فوریه‎ ی 2019 گردآوری شدند و در نهایت، 1563 پاسخ از سوی متخصصان روابط عمومی حاصل گردید که از میان آن‎ها، 803 نفرشان در آژانس‌ها/ شرکت‎ های مشاوره و 760 نفرشان در داخل سازمان‌ها فعالیت می‌کردند. 65.6 درصد از متخصصان روابط عمومی، آمریکایی بودند و 34.6 درصد باقی‌مانده، ملیت سایر کشورها را داشتند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)