چرا کسب وکارهای کوچک باید بازاریابی دیجیتال را با روابط‌عمومی ادغام کنند

ایده روابط‌عمومی و بازاریابی دیجیتال به صورت بخش های مجزا قدیمی است، اما به دلایلی آن را خوب می دانند. در دنیایی با اتصال دائمی به اینترنت، روابط‌عمومی بدون بازاریابی دیجیتال امکان پذیر نیست. بخش های روابط‌عمومی هر روز باید با رسانه های دیجیتال در ارتباط باشد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| روابط‌عمومی بر نشان دادن نام برند در ذهن مخاطبان هدف متمرکز است و لزوما درصدد معرفی یا فروش محصول خاصی نیست. بازاریابی دیجیتال بیشتر بر ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه از طریق پلتفرم های دیجیتال تمرکز دارد و همچنین سعی دارد آنها را تشویق به خرید محصولات کند. اگر شما کسب و کار کوچک خود را همزمان با بازاریابی دیجیتال و بخش روابط‌عمومی مجزا اداره می کنید، در این صورت ممکن است منابع بالقوه شما تلف شود. این راهنما اطلاعاتی را در رابطه با ادغام بازاریابی دیجیتال و روابط‌عمومی در کسب و کارهای کوچک در اختیار شما قرار می دهد.


ایده روابط‌عمومی و بازاریابی دیجیتال به صورت بخش های مجزا قدیمی است، اما به دلایلی آن را خوب می دانند. در دنیایی با اتصال دائمی به اینترنت، روابط‌عمومی بدون بازاریابی دیجیتال امکان پذیر نیست. بخش های روابط‌عمومی هر روز باید با رسانه های دیجیتال در ارتباط باشد.


ادغام بازاریابی دیجیتال با بخش های روابط‌عمومی زمانی معنا می یابد که با هم در جهت توسعه نام برند همکاری کنند. همکاری این دو بدین معنی است که اقداماتی که انجام می دهید موثر واقع شده و کمپین های شما می توانند از منابعی که به اشتراک گذاشته اید، استفاده کنند.


بهترین روش های کاربردی برای روابط‌عمومی و بازاریابی دیجیتال


حالا کمی بیشتر در مورد مزایای ادغام بازاریابی دیجیتال با بخش های روابط‌عمومی در کسب و کارهای کوچک می دانید. در ادامه روش های مهم استفاده از این رویکرد ارائه شده است:


• اینفلوئنسر مارکتینگ


اینفلوئنسر مارکتینگ ابزار ارزشمندی برای کمپین های بازاریابی دیجیتال و روابط‌عمومی است. به گفته متخصصان این حوزه، اینفلوئنسر مارکتینگ از این جهت برای بازاریابی دیجیتال ارزشمند است که موجب افزایش ترافیک در خرید محصولات شما می شود و همچنین نام برند را توسعه می دهد.


• بازاریابی محتوا


روش دیگری که کاملا نمودی از ارزش ادغام بازاریابی دیجیتال با روابط‌عمومی را نشان می دهد، بازاریابی محتواست. بازاریابی محتوا عبارت است از مشارکت کیفی محتوا که به طور منظم در وبسایت های کسب و کار صورت می گیرد. این روش رنکینگ وبسایت شما را در موتور جستجوی گوگل بالا برده، ترافیک سایت را افزایش داده و باعث می شود مشتریان برند شما را بهتر بشناسند.


• بازاریابی ایمیل


بازاریابی ایمیل ابزار ارزشمندی است چرا که از این طریق می توانید مستقیما با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید که در واقع قدرت ادغام ابزارهای بازاریابی دیجیتال را با اهداف روابط‌عمومی نشان می دهد. بازاریابی ایمیل این امکان را برای برندها فراهم می کند که بتوانند توجه مخاطبان را جلب کرده و به شیوه خود با آنها ارتباط برقرار کنند.


وقتی می خواهید بازاریابی ایمیل را با اهداف روابط‌عمومی ادغام کنید بسیار مهم است که به برقراری ارتباط با برند توجه کنید. می توانید از این فرصت استفاده کنید تا مخاطبانی که ایمیل شما را دریافت می کنند، بیشتر برند شما را بشناسند و یا حتی می توانید برای آنها هدایایی درنظر بگیرید.


• بازاریابی رسانه های اجتماعی


بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال است که می تواند در روابط‌عمومی موثر واقع شود. بازاریابی رسانه های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می کند تا با مخاطبانی که به صورت آنلاین وقت خود را به شما اختصاص می دهند ارتباط برقرار کنید. این کار موجب توسعه نام برند می شود و به شما کمک می کند ارتباط معنی داری با مشتریان خود برقرار کنید.

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: جیمز دنیلز | 15 جولای 2022 | روابط‌عمومی‌