شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مدیرکل روابط عمومی سازمان تات، گفت: نخستین گردهمآیی منطقهای روابط عمومیهای سازمان تات با محوریت آموزش و تمرین عملی تولید محتوا، با حضور بیش از ۹۰ شرکتکننده از استانهای گلستان، مازندران و سمنان برگزار شد تا گامی مهم در توسعه شبکه اطلاعرسانی دستاوردهای کشاورزی کشور برداشته شود.
علیرضا سیداسحاقی در گفتوگو با خبرنگار ایانا با اشاره به نخستین گردهمآیی منطقهای روابط عمومیهای سازمان تات که از ۲۹ شهریور تا ۱ مهرماه برگزار شد؛ اظهار داشت: شرکتکنندگان با تمرکز بر سه گام کلیدی تولید محتوا، از شناسایی سوژه تا مهندسی پیام و رسانه، برای ایجاد تحولی در اطلاعرسانی دستاوردهای کشاورزی کشور آماده شدند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)، گفت: این رویداد نقطه شروع سلسله نشستهای منطقهای در ۹ منطقه تحت پوشش سازمان تات بوده و با هدف همافزایی بین واحدهای روابط عمومی، آموزش تخصصی و تمرین عملی تولید محتوای خبری برگزار شد.
سیداسحاقی اظهار داشت: نخستین گردهمایی با محوریت منطقه ۸ شامل استانهای گلستان، مازندران و سمنان و دو مرکز تکنولوژی آموزشی هراز (امیری لاریجانی) و مرکز آموزش دامغان (رسول اکرم(ص))، با میزبانی استان گلستان و همکاری موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار شد.
وی افزود: در این گردهمآیی، از هر استان، مسئول روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، مسئول روابط عمومی مؤسسات ملی و نماینده روابط عمومی مدیریتهای هماهنگی ترویج حضور داشتند تا تجربه و تخصص خود را در ارتقای مهارتهای تولید و انتقال محتوا به اشتراک بگذارند.
سیداسحاقی به دو بخش اصلی محورهای برنامه شامل آموزش ضمن خدمت با موضوع «تولید محتوای خبری» و بخش اختصاصی منطقه ۸ شامل بررسی چالشهای ارتباطات و آموزش کار با نرمافزار InShot اشاره کرد و توضیح داد: در بخش آموزشی، سه گام کلیدی تولید خبر شامل شناسایی موضوع و منبع خبر و انتخاب سوژههای مهم و دارای ارزش خبری، مهندسی پیام و پردازش خبر متناسب با مخاطب و هدف، همراه با تعیین رسانه مناسب و همچنیندمهندسی رسانه و تولید رسانه بر اساس استانداردهای حرفهای، تشریح و تمرین شد.
وی با بیان اینکه شرکتکنندگان در قالب یک کارگاه عملی بر اساس سرفصلهای تدریس شده، یک موضوع مهم سازمانی را انتخاب، منبع خبر را تعیین، پیام را مهندسی و رسانه مناسب را مشخص کردند؛ افزود: سپس محتوا را بر اساس استانداردهای تولید تهیه و در قالب گزارش خبری ارائه دادند که این تمرین علاوه بر ارتقای مهارت عملی، انسجام تیمی را نیز تقویت کرد.
سید اسحاقی با اشاره به حضور بیش از ۹۰ نفر در این رویداد، گفت: برای تمامی قبولشدگان در آزمون پایانی، گواهینامه رسمی صادر خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تات ضمن استراتژیک دانستن اهمیت این دورهها اظهار داشت: روابط عمومی قلب تپنده اطلاعرسانی و تصویرسازی از دستاوردهای سازمان است.
وی ادامه داد: وقتی کارشناسان ما بدانند چگونه خبر را از منبع تا رسانه با دقت هدایت کنند، پیام سازمان نه تنها به مخاطب میرسد، بلکه اثرگذار و ماندگار خواهد بود؛ این دورهها گامی مهم برای تحقق این هدف در سطح ملی است.
بر اساس برنامهریزی انجام شده، این رویکرد آموزشی و تبادل تجربه در سایر مناطق سازمان تات نیز ادامه خواهد یافت تا شبکهای توانمند و یکپارچه از روابط عمومیهای بخش کشاورزی در سراسر کشور شکل گیرد.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای شارا/
نظر بدهید