تحول راهبردی در روابط‌عمومی توسعه ساختمان | تأکید بر روایت‌گری هدفمند، تصمیم‌سازی و آینده‌نگری سازمانی
روابط‌عمومی باید از اطلاع‌رسانی صرف فراتر رود و به بازوی تحلیل، روایت و تصمیم‌سازی در ساختار کلان سازمان تبدیل شود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || «وحید رازافزون» مدیر حوزه مدیرعامل و روابط‌عمومی شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان، در نشست هم‌افزایی و هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی هلدینگ ها و شرکت‌های مستقل تابعه گروه سرمایه‌گذاری غدیر که به میزبانی این شرکت برگزار شد، طی سخنانی با تبیین جایگاه نوین روابط عمومی در ساختارهای راهبردی سازمانی، اظهار داشت: روابط‌عمومی در جهان امروز، دیگر یک نهاد صرفاً اطلاع‌رسان یا اجرایی نیست، بلکه به‌مثابه یک بازوی فکری، تحلیلی و تصمیم‌ساز، در خط مقدم تثبیت برند، آینده‌نگری سازمانی و روایت‌گری مؤثر قرار دارد.
 
به گزارش روابط‌عمومی شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان؛ وی با بیان اینکه «در عصر تکثر اطلاعات و رقابت روایت‌ها، آنچه یک برند را برجسته می‌سازد، نه صرفاً میزان حضور، بلکه کیفیت روایت آن برند است»، تأکید کرد: برای دیده شدن در سپهر رسانه‌ای کشور، نیازمند روایت واحد، شفاف، مستند و مستمر هستیم. صدای برند توسعه ساختمان باید هوشمندانه، حرفه‌ای و هدفمند باشد.

رازافزون، با اشاره به لزوم ارتقاء نقش روابط ‌عمومی در ساختار تصمیم‌سازی شرکت، خاطرنشان کرد: هرچه روابط‌عمومی در ساختار راهبردی سازمان‌ها نهادینه‌تر شود، تصویر برند آن‌ها در ذهن مخاطبان قوی‌تر و ماندگارتر خواهد بود. شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان نیز با تکیه بر همین رویکرد، در تلاش است تا روابط‌عمومی خود را به الگویی مدیریتی در سطح گروه غدیر تبدیل کند.

وی در ادامه با ارائه چارچوب پیشنهادی برای مدیریت نوین روابط‌عمومی شرکت، افزود: هدف کلان ما، ایجاد یک روایت منسجم از چشم‌انداز توسعه ساختمان، افزایش اثربخشی ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، پایش مداوم تصویر برند در ذهن مخاطبان و تبدیل روابط‌عمومی به ابزار راهبردی برای آینده‌نگری و تصمیم‌سازی است.

مدیر حوزه مدیرعامل و روابط ‌عمومی شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان همچنین با معرفی مجموعه‌ای از راهبردها و برنامه‌های عملیاتی، به تشریح گام‌های آتی این حوزه پرداخت و تصریح کرد: طراحی و اجرای کمپین‌های معرفی مدیران، حضور فعال در نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی، گسترش مدل مدیریتی اثربخش در روابط‌عمومی، ایجاد بانک داده‌های رسانه‌ای، رصد روندهای افکار عمومی، تدوین شاخص‌های کمی و کیفی عملکرد، و راه‌اندازی سازوکارهای بازخوردگیری و جمع‌سپاری ایده‌ها، از جمله اقدامات در دست اجرا برای نهادینه‌سازی این مدل مدیریتی نوین است.

رازافزون تأکید کرد: ما در توسعه ساختمان بر این باوریم که روابط‌عمومی توانمند، یعنی نهادی خلاق در روایت، دقیق در تحلیل، و جسور در روایت‌سازی مبتنی بر واقعیت‌های درخشان سازمان. امروزه دیگر تبلیغات به شیوه‌های سنتی پاسخگو نیست. وظیفه روابط‌عمومی‌ها، ایجاد گفتمان اقتصادی و انتقال شفاف حقیقت عملکرد سازمان‌ها به جامعه است.

وی در پایان، با اشاره به آمادگی کامل شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان برای همکاری رسانه‌ای، محتوایی و راهبردی در سطح گروه سرمایه‌گذاری غدیر، افزود: یکی از نقاط ضعف رایج در ساختارهای تبلیغاتی، سکوت در برابر دستاوردها و نگفتن حقایق است. به نظر بنده، مسیر راهبردی پیش روی روابط‌عمومی شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان، تمرکز بر برندینگ فعالیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه در سطح ملی و منطقه‌ای است. این، نه‌تنها یک مسئولیت رسانه‌ای، بلکه یک وظیفه توسعه‌محور در خدمت منافع کشور است.

در ادامه با #شارا همراه باشید:

https://www.shara.ir/

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

#روابط_عمومی, #توسعه_ساختمان, #گروه_غدیر, #برند_سازمانی, #تصمیم_سازی, #تحلیل_رسانه‌ای, #بانک_رسانه, #ارتباطات_هوشمند, #گفتمان_اقتصادی, #جهاد_تبیین, #StrategicPR, #BrandNarrative, #CorporateReputation