همکاری خلاقانه با هوش مصنوعی: آینده روابط‌عمومی در ۲۰۲۵
آینده روابط ‌عمومی‌ برای کسانی است که هم‌زمان خلاقیت انسانی و قدرت تحلیلی هوش مصنوعی را ترکیب می‌کنند—و کمپین‌هایی می‌سازند که هم هوشمندتر و هم انسانی‌ترند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || هوش مصنوعی در حال متحول‌کردن روابط‌عمومی است؛ از خلق روایت‌های هوشمندانه تا هدف‌گیری دقیق مخاطبان و ارزیابی تأثیرگذاری. برندگان این تحول، کسانی‌اند که به جای مقاومت، همزیستی با هوش مصنوعی را یاد می‌گیرند.

الگوریتم‌ها شریک خلاق انسان شده‌اند. هوش مصنوعی با یادگیری ماشینی و تحلیل پیش‌بینی‌گر، ایده‌های متعدد می‌سازد که انسان می‌تواند از میان آن‌ها بهترین‌ها را برگزیند. طبق گزارش “AI Activated” از مرکز USC Annenberg، ۷۱٪ از متخصصان PR، AI را برای آینده بسیار مهم می‌دانند.

برخی کاربردهای نوآورانه عبارت‌اند از:
۱. ارسال رپرتاژ شخصی‌سازی‌شده: تحلیل سوابق روزنامه‌نگاران و تولید پیام با لحن و زمان‌بندی مناسب، تا ۴۰٪ نرخ موفقیت را افزایش می‌دهد.

۲. شبیه‌سازی بحران: برندهای بزرگ با سناریوهای هوش‌مصنوعی، پاسخ‌های پیشگیرانه طراحی می‌کنند.

۳. انطباق زنده در رویدادها: پاسخ‌های مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت آنی تحلیل و ارائه تغییر می‌یابد.

۴. داستان‌گویی بصری: برندها از  هوش مصنوعی برای تولید ده‌ها نسخه تصویری از یک مفهوم استفاده و اثربخش‌ترین را انتخاب می‌کنند.

۵. بومی‌سازی فرهنگی: ترجمه صرف جای خود را به انطباق فرهنگی هوشمند با مفاهیم محلی داده است.

برای اجرای موفق، شرکت‌ها باید به‌صورت مرحله‌ای پیش بروند: ارزیابی، آزمون، ادغام، گسترش و به‌روزرسانی مداوم. همچنین، باید چارچوب اخلاقی و ارزیابی تأثیر کیفی ایجاد کنند.

آینده روابط ‌عمومی‌ برای کسانی است که هم‌زمان خلاقیت انسانی و قدرت تحلیلی هوش مصنوعی را ترکیب می‌کنند—و کمپین‌هایی می‌سازند که هم هوشمندتر و هم انسانی‌ترند.

نویسنده: گرانت مک‌لافلین
تاریخ انتشار: ژوئن–جولای ۲۰۲۵
منبع: PRSA – Strategies & Tactics

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/