روابط عمومی، روایت‌گر عدالت آموزشی و پیشگام در نهضت مدرسه‌سازی؛ نقش‌آفرینی رسانه‌ای برای مشارکت مردمی
روابط عمومی‌های حوزه آموزش و پرورش، با روایت‌گری اثرگذار و تولید محتوای جذاب، ستون اعتمادسازی و موتور مشارکت در عدالت آموزشی و مدرسه‌سازی کشور هستند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || زهرا علی اکبری: امروز مأموریت روابط ‌عمومی‌ها فراتر از اطلاع‌رسانی ساده است؛ ما باید اهمیت مدرسه‌سازی و بهسازی فضاهای آموزشی را به زبان مردم روایت کنیم تا مشارکت حداکثری را رقم بزنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، نشست آموزشی و تبیینی روابط‌عمومی‌های حوزه نوسازی مدارس سراسر کشور، روز سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴، با حضور زهرا علی‌اکبری، معاون امور رسانه وزارت آموزش و پرورش، و شهریار صالحانی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی و مسئولین روابط عمومی اداره‌های کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور به صورت برخط برگزار شد.

در این نشست، زهرا علی‌اکبری معاون امور رسانه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نقش روابط عمومی‌ها در تحقق نهضت عدالت آموزشی، اظهار داشت: امروز مأموریت روابط عمومی‌ها فراتر از اطلاع‌رسانی ساده است؛ ما باید اهمیت مدرسه‌سازی و بهسازی فضاهای آموزشی را به زبان مردم روایت کنیم تا مشارکت حداکثری را رقم بزنیم. آنچه باید منتشر شود، نه صرفاً گزارش پروژه‌ها، بلکه محتوای جذاب، آموزنده و اثرگذار است؛ محتوایی که بر آینده‌ساز بودن هر مدرسه تأکید کند و از تصمیمات مثبت و قابل افتخار این حوزه سخن بگوید.

وی افزود:کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، آغاز پروژه‌ها و مراحل پیشرفت آن‌ها باید ثبت و مستندسازی شوند. لازم است از ظرفیت فضای مجازی هوشمندانه استفاده شود؛ از هشتگ‌گذاری هدفمند تا تولید کلیپ‌های منظم از زیباسازی و پیشرفت پروژه‌ها. روایت داستانی پروژه‌ها، طراحی پویش‌های تبلیغاتی هدفمند، و تقویت ارتباط با رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی از دیگر راهکارهایی بود که وی برای تثبیت نقش روابط عمومی‌ها در پیشبرد عدالت آموزشی مطرح کرد.


روابط عمومی ویترین یک سازمان نیست؛ ستون خیمه اعتبار و اعتماد آن است

در ادامه، شهریار صالحانی نیز با اشاره به اهمیت راهبردی روابط عمومی در سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: روابط عمومی ویترین یک سازمان نیست؛ ستون خیمه اعتبار و اعتماد آن است. باید روایت‌های خود را از سطح مناسبت‌های سطحی به عمق پیام‌های انسانی، اجتماعی و آموزشی ببریم.

وی افزود: مدرسه‌سازی امروز فقط یک عملیات عمرانی نیست؛ یک کار فرهنگی، رسانه‌ای و تمدن‌ساز است. روابط عمومی‌ها باید با طراحی محتوای تأثیرگذار، ثبت لحظات کلیدی و بازتاب فعالیت‌ها در سطح رسانه‌ها، تصویر واقعی و الهام‌بخش از این جریان عظیم را به جامعه منتقل کنند.

صالحانی تأکید کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند روایت را از ما بگیرد، اما ما با قدرت روایت عدالت آموزشی، مدرسه‌سازی و مشارکت مردمی، می‌توانیم روایت‌ساز این میدان باشیم. تمام مدیران استانی باید روابط عمومی را در مرکز راهبردهای خود ببینند. مستندسازی پروژه‌ها، برجسته‌سازی مشارکت خیرین و استفاده درست از رسانه، از اولویت‌هایی است که مسیر موفقیت استان‌ها را هموار می‌کند.

تاکید بر ساخت کلیپ های روایی مشارکت مردم و جلوه های زیبای مدرسه سازی ، تهیه فیلم و تصاویر با کیفیت از پروژه ها، تبیین درست خدمات نظام به خصوص در عرصه مدرسه سازی ، برگزاری تورهای رسانه ای در روز خبرنگار ، تبیین توجه ویژه دولت و شخص رییس جمهور به نهضت مدرسه سازی از مطالب مهم صالحانی در این نشست بود.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/