شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در مصاحبهای اعلام کرد که فناوریهای نوظهور هوش مصنوعی (AI Overviews) ترافیک بیشتری را به وبسایتها هدایت میکنند و نگرانیها درباره کاهش بازدید وب را بیاساس دانست. او تأکید کرد که گوگل به اکوسیستم وب اهمیت میدهد و انتظار دارد مدلهای AI بتوانند ترافیک و ارتباط بین کاربران و سایتها را افزایش دهند.
پیچای این فناوریها را با شرکتهای کارت اعتباری مقایسه کرد که به عنوان واسطه بین فروشنده و مشتری عمل میکنند و هزینهای است که فروشندگان برای بهبود کسبوکار خود میپردازند. وی گفت که مصرفکنندگان ممکن است برای استفاده از عاملهای هوش مصنوعی اشتراک پرداخت کنند و این جریان درآمدی برای کسبوکارها ایجاد کند.
مدیرعامل گوگل همچنین اشاره کرد که تعداد صفحات وب در فهرست گوگل طی دو سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است، و این موضوع نشاندهنده رشد اکوسیستم وب است، نه کاهش آن. او اذعان داشت که گوگل از فناوریهای مختلفی برای تشخیص کیفیت صفحات و منشأ محتوا استفاده میکند تا صفحات تولید شده توسط ماشین را شناسایی کند.
پیچای افزود که هوش مصنوعی باعث میشود انتقال محتوا بین فرمتها بدون اصطکاک انجام شود و مدلهای چندرسانهای میتوانند محتوا را مانند زبانهای مختلف به یکدیگر ترجمه کنند. این قابلیت، فرصتهای جدیدی برای تولید و مصرف محتوا ایجاد میکند.
وقتی از پیچای درباره نگرانی برخی کسبوکارها که معتقدند AI Overviews توانایی آنها در برقراری ارتباط با مشتری و افزایش فروش را کاهش میدهد پرسیده شد، او پاسخ داد که گوگل متعهد است ترافیک متنوعی به وبسایتها ارسال کند و مدلهای هوش مصنوعی تنها بخشی از مسیر دسترسی به اطلاعات هستند.
پیچای تأکید کرد که هیچ شرکتی به اندازه گوگل ترافیک وب را هدایت نمیکند و به بحثهای پیرامون ارزشهای متقابل اهمیت میدهد، اما معتقد است روند فعلی به نفع اکوسیستم وب است و کاربران اطلاعات بیشتری مصرف میکنند.
نوشته راجر مونتی | ۲۸ مه ۲۰۲۵ | منبع: مجله موتور جستجو (Search Engine Journal)
#روابط_عمومی_در_متن
#سال_هوش_مصنوعی
انتهای پیام/
نظر بدهید