داده‌ها و روابط عمومی: توازن بین اعداد و انسان‌ها – گزارشی از ماوگورزاتا مورانسکا با استناد به گزارش جهانی ICCO 2024/25
«قدرت واقعی روابط عمومی در ایجاد روابط، درک احساسات و زمینه‌ای است که ذینفعان در آن فعالیت می‌کنند.»

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ماوگورزاتا مورانسکا، مدیر تیم ارتباطات شرکتی و سخنگوی Unum Życie TUiR، در جدیدترین سخنان خود به اهمیت داده‌ها و آمار در ارزیابی اثربخشی استراتژی‌های روابط عمومی اشاره کرد. طبق گزارش جهانی روابط عمومی ICCO برای سال‌های 2024/25، این تحلیل‌ها و شاخص‌های رسانه‌ای، تحلیل احساسات و سطوح تعامل مخاطبان می‌توانند در ارزیابی دقیق آنچه مؤثر است و آنچه نیاز به اصلاح دارد، کمک کنند. با این حال، مورانسکا هشدار می‌دهد که روابط عمومی تنها به اعداد محدود نمی‌شود.

او می‌گوید: «قدرت واقعی روابط عمومی در ایجاد روابط، درک احساسات و زمینه‌ای است که ذینفعان در آن فعالیت می‌کنند.» این بُعد نرم، که مبتنی بر اعتماد، گفتگوی اصیل و همدلی است، موفقیت بلندمدت ارتباطات را تعیین می‌کند. گزارش جهانی ICCO 2024/25 نیز بر این نکته تأکید دارد که صنعت روابط عمومی در حال تجربه تحولات عمده‌ای است که ناشی از تغییرات سریع در بازار و فناوری‌ها است.

مورانسکا ادامه می‌دهد که کلید یک استراتژی روابط‌عمومی مؤثر، ایجاد تعادل بین داده‌های خام و توانایی گوش دادن و درک مخاطبان است. او افزود که این امر نه تنها با معیارهای سنتی روابط عمومی، بلکه با تحقیقاتی نظیر رضایت مشتری و کیفیت روابط با آن‌ها به دست می‌آید. همکاری روابط عمومی با تیم‌های در خط مقدم تماس با ذینفعان، می‌تواند دانش فراوانی را به همراه داشته باشد.

در پایان، مورانسکا تأکید می‌کند که اندازه‌گیری نتایج برای بهبود تاکتیک‌ها ضروری است، اما پرورش روابط معتبر و مراقبت از شهرت که نمی‌توان آن را صرفاً با اعداد سنجید، اهمیت دارد. این هم‌افزایی، به گفته او، امکان ایجاد اعتماد مؤثر و پایدار را فراهم می‌آورد؛ اعتمادی که امروزه ارزشمندترین واحد پول در دنیای روابط عمومی است.

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/