رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران: روابط عمومی‌ها نگهبان امید مردم هستند| ذهنیت مردم به شهر بهتر شده است

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || سخنگوی شهرداری تهران در نخستین نشست مدیران ارتباطات شهرداری‌های کشور گفت: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها نگهبان شعله امید در دل مردم هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمد خانی رییس مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری تهران طی سخنانی در ساختمان بلدیه میدان امام خمینی اظهار کرد: هر روز صبح مسیر مشخصی را در شهر طی می‌کنیم اما امروزه روز دیگر در شهرها زندگی نمی‌کنیم و از خیابان‌ها نمی‌گذاریم بلکه در پلتفرم‌های زندگی می‌کنیم و از میان کمپین‌ها می‌گذریم. کمپین ها که تجاری و سیاسی و … هستند به ما جهت می‌دهند که درباره چه چیزی فکر کنیم و نگرانی داشته باشیم.

وی افزود: اگر روزی به عنوان کارکنان روابط عمومی خبر و تصویر آما ه می‌کردیم، امروز به صورت دلئمی درگیر پلتفرم‌های و کمپین‌ها هستیم. این را اضافه کنید به برنامه دایمی دشمن و کشورهای متخاصم که برای کاهش امید مردم نسبت به مسئولان طراحی شده است تا به سمت فروپاشی اجتماعی پیش برویم. همان چیزی که به صورت سیاه‌نمایی نامیده می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: ما روابط‌ عمومی‌ها و اهالی رسانه نگهبان های امید جامعه هستیم و هر روز باید به این فکر کنیم که چطور از شعله امید مردم حفاظت کنیم.

وی تاکید کرد: در مجموعه روابط عمومی‌های سراسر کشور هم نیازمند تجهیز با ابزار و دانش نوین است. در شهرداری تهران تلاش‌هایی کرده‌ایم تا این موضوع را هرچه بیشتر محقق کنیم و امیدوارم در این برنامه دو روزه هم بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم .

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: در شهرداری تهران خود را مکلف به کمک به دولت می‌دانیم این یک تکلیف قانونی و نه سلیقه مدیریتی است و دکتر زاکانی هم دائما بر آن تاکید می‌کنند تا دولت هم بتواند بار سنگینی که بر دوش دارد به مقصد برساند و منشا امید در مردم باشد

وی افزود؛ از سال گذشته یک ابرپویش با عنوان تهران دوست‌داشتنی شروع نکردیم که هدف آن در مرحله اول تغییر تصویر و برندینگ شهر بود. همه ابعاد یک کمپین را در آن دیدیم و در پیمایش اسفندماه سال قبل مشخص شد که ۶۷ درصد مردم با این پویش آشنا هستند. در نتیجه این پویش ۵۳ درصد مردم گفتند که بعد از این پویش ذهنیت بهتری به شهر پیدا کردند. هدف مرحله بعدی پویش بر جنبه مدیریت شهری تهران می‌پردازد.

محمد خانی با اشاره به سریال یزدان گفت: موضوع دیگر سریال تلویزیونی است که از شبکه ۳ در حال پخش است. برای اولین بار است که شهرداری پایتخت اقدام به ساخت یک سریال با موضوعات شهری می‌کند که البته به صورت عمومی عملکرد شهرداری‌های کشور با رویکرد مثبتی به نمایش در می‌آید. در قیمت یک درباره دوستان شهربانی و موضوع ساماندهی دستفروشان نگاه منصفانه‌ای را ارایه کردیم یا در قسمت‌های دیگر به دموضوع معتادان متجاهر و گرمخانه‌ها پرداخته شده است.

حامد جعفرزاده، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این مراسم گفت: در جهان امروز روابط عمومی باید، نه فقط واکنش گرا بلکه پیشنگر و جریان ساز باشد. در مسیر توسعه پایدار شهری شفاف سازی عملکرد و ارتقا فرهنگ عمومی؛ نقش مدیران روابط عمومی، تقویت افکار عمومی است.

در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور مصمم به شبکه سازی برای تقویت ارتباط میان روابط عمومی‌های کشور هستیم. هفته ارتباطات زمان مناسبی است که مسیر پیش رو را بررسی کنیم و با اعتماد به نیروهای توانمند این حوزه، گفتمان جدید مدیریت شهری را پایه ریزی کنیم.

در این مراسم، شرکت کنندگان از نمایشگاه تهران روایت یک شهر دوست داشتنی بازدید کردند.