شرکت ایکس ایلان ماسک به دنبال استخدام مدیر روابط عمومی جدید برای بهبود وجهه خود
در این شرایط، کارشناسان روابط عمومی، شرکت ایکس را به‌خاطر خودآگاهی‌اش در تلاش برای گسترش فعالیت‌هایش تحسین کرده و بیان کرده‌اند که برای ایفای چنین نقشی به فردی با روحیه ماجراجویی غیرمعمول نیاز است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شرکت ایکس، پلتفرمی که به مالکیت ایلان ماسک درآمده، به دنبال استخدام یک مدیر روابط ‌عمومی است تا به تقویت وجهه عمومی خود کمک کند. این تصمیم در پی روابط پرتنش این پلتفرم با تبلیغ‌کنندگان و رسانه‌ها گرفته شده است.

ایلان ماسک پس از خرید توییتر در اکتبر ۲۰۲۲، با مشکلات زیادی در ارتباط با تبلیغ‌کنندگان و خبرنگاران مواجه شد. طبق گفته منابع آگاه، شرکت ایکس به دنبال فردی برای مدیریت و بهبود روابط خود با رسانه‌ها و ساخت تصویری مثبت از این پلتفرم است. این شغل پس از آن که دیو هاینزینگر، رئیس استراتژی رسانه‌ای، به‌طور رسمی در ابتدای سال ۲۰۲۵ از سمت خود کناره‌گیری کرد، خالی مانده است. فرد جدید قرار است با لیندا یاکارینو، مدیرعامل شرکت، که در تلاش است کسب‌وکار تبلیغات شرکت را بازسازی کند، همکاری نزدیک داشته باشد.

از زمان خرید این پلتفرم توسط ماسک، ایکس شاهد کاهش حضور تبلیغ‌کنندگان بوده است. اما در عین حال، اخیراً علائمی از بهبود درآمد تبلیغاتی مشاهده شده است. ماسک در سال ۲۰۲۳ به‌طور مستقیم به تبلیغ‌کنندگان حمله کرد و کسانی که از تبلیغات در این پلتفرم خودداری کرده بودند را مورد حمله قرار داد. به‌علاوه، شرکت X شکایت‌هایی از ۱۱ تبلیغ‌کننده به‌دلیل توطئه علیه این پلتفرم به دادگاه برده است.

در جبهه رسانه‌ای نیز، ماسک با ذکر نام خبرنگاران به آنان حمله کرده است و پلتفرم ایکس به دلیل سهل‌انگاری در مدیریت حساب‌ها و بازگرداندن برخی از حساب‌های ممنوعه که مربوط به چهره‌های جنجالی بود، مورد انتقاد قرار گرفته است. علاوه بر این، ماسک از این پلتفرم برای تبلیغ پیام‌های سیاسی و حمایت از رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، استفاده کرده که موجب ایجاد اختلافاتی در میان کاربران شده است.

در سال گذشته، ایکس شاهد جابجایی‌های بسیاری در بخش ارتباطات بوده است. جو بناروچ، یکی از همکاران نزدیک یاکارینو، پس از یک سال، از این شرکت جدا شد. نیک پیکلز، معاون رئیس امور جهانی، نیز در ماه سپتامبر از ایکس خارج شد. هاینزینگر، متخصص روابط عمومی، در ماه دسامبر به این شرکت پیوست و پس از سه ماه به سمت قبلی خود بازگشت. جان استول، سردبیر سابق وال استریت ژورنال، در ژانویه به‌عنوان مدیر تیم اخبار و مشارکت‌ها وارد این شرکت شد و در حالی که این سمت خالی بود، مسئولیت‌های ارتباطات را به‌عهده گرفت.

در این شرایط، کارشناسان روابط عمومی، شرکت ایکس را به‌خاطر خودآگاهی‌اش در تلاش برای گسترش فعالیت‌هایش تحسین کرده و بیان کرده‌اند که برای ایفای چنین نقشی به فردی با روحیه ماجراجویی غیرمعمول نیاز است. یکی از افراد حاضر در این حوزه گفته است: «قطعاً این چالشی بزرگ برای تمام عمر خواهد بود.»

نویسنده: لوسیا موزس، ۶ مه ۲۰۲۵
منبع: بیزینس اینسایدر

انتهای پیام/