فهرست روابط عمومی ضد تعرفه شما

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در شرایطی که افزایش تعرفه‌ها به یک موضوع پر سر و صدا در تجارت جهانی تبدیل شده است، بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا به بهترین نحو ممکن از تاثیرات این تغییرات بر روی کالاها و خدمات خود بکاهند. یکی از نمونه‌های بارز این بحران‌ها، توقف ارسال خودروهای ساخت بریتانیا به ایالات متحده از سوی شرکت جگوار لندرور است که به دلیل اعمال تعرفه 25 درصدی بر موتورهای لوکس تولید شده در بریتانیا به مدت یک ماه صورت گرفت.

امریکا یکی از بازارهای کلیدی برای برندهای خودروهای لوکس است و این نوع تغییرات تعرفه‌ای تأثیرات گسترده‌ای خواهد داشت. تعرفه 10 درصدی بر بسیاری از کالاهای بریتانیا و تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد، آلومینیوم و محصولات مشتق از ایالات متحده، تاثیرات گسترده‌ای در پی خواهد داشت. در این شرایط برخی از کسب‌وکارها ممکن است از میدان به در روند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فرصت‌هایی را پیدا کنند.

اما در این میان یک متخصص روابط عمومی چه باید بکند؟
1. وکالت و لابی‌گری
در مواجهه با این تغییرات، ضروری است که در مقام یک مشاور
روابط ‌عمومی‌، با ذینفعان مرتبط وارد تعامل شوید و از تصمیم‌گیرندگان درخواست شفافیت کنید. باید اطمینان حاصل کنید که مسئولین، به ویژه در دولت، از مشکلات و چالش‌هایی که بخش شما با آن مواجه است، آگاهی داشته باشند و حمایت‌های لازم را ارائه دهند.

2. با ذینفعان درگیر شوید
با توجه به اینکه اکثر افراد از سونامی مالی ناشی از تعرفه‌ها مصون نیستند، طبیعی است که بسیاری از مردم نگران شغل، حقوق بازنشستگی و چشم‌انداز اقتصادی آینده خود خواهند بود. این زمان مناسبی برای ایجاد یک روایت استراتژیک و روشن است که بتواند به درستی به ذینفعان مربوطه منتقل شود.

3. برای بحران‌های ارتباطی آماده باشید
بیشتر کسب‌وکارها از بحران‌های ناشی از تغییرات اقتصادی و تعرفه‌ها رنج خواهند برد. این اتفاقات می‌توانند باعث از بین رفتن مشاغل، لغو قراردادها و توقف سرمایه‌گذاری‌ها شوند. بنابراین ضروری است که استراتژی‌های ارتباطی بحران خود را به‌روز کنید و از آمادگی کامل برخوردار باشید تا در صورت تماس رسانه‌ای، آماده پاسخگویی باشید.

4. شفاف باشید
مشتریان به ارتباطات صریح و شفاف در مواقع عدم اطمینان ارزش می‌دهند. کسب‌وکارها ممکن است مجبور شوند قیمت‌های خود را افزایش دهند تا هزینه‌های بالاتر ناشی از تعرفه‌ها را جبران کنند. بنابراین، ضروری است که دلیل افزایش قیمت‌ها به وضوح بیان شود و این افزایش‌ها به درستی برای مشتریان توجیه گردد.

5. روابط رسانه‌ای، نظارت و تحلیل
در دنیای پرتحول امروزی، ضروری است که روابط عمومی‌ها به‌خوبی از مهارت‌های رسانه‌ای خود استفاده کنند تا با بیانیه‌ها و یادداشت‌های مطبوعاتی خود، سازمان را در میان تغییرات و بحران‌های اقتصادی به‌طور مثبت معرفی کنند.

6. خلاق باشید
تفکر خلاق در این شرایط ضروری است. چه از طریق یافتن مسیرهای جدید برای ورود به بازار و یا معرفی محصولاتی که به بازار ایالات متحده نیاز ندارند، روابط عمومی‌ها باید ایده‌های خود را برای مقابله با شرایط جدید به پیش ببرند.

7. آرام باشید و ادامه دهید
همان‌طور که جهانی‌سازی جدید روندی است که از دوران کرونا آغاز شد، در شرایط بحران‌های اقتصادی نیز باید قدرت واقعی روابط عمومی‌ها در پذیرش نیازهای ارتباطی مخاطبان مختلف و توجه به مسائل محلی باشد.

نویسنده: سیمون دونوهو، معاون مدیر و رئیس دفتر شمالی SEC Newgate در منچستر
تاریخ انتشار: 9 آوریل 2025
منبع: PRmoment

انتهای پیام/