یوتیوب به زودی دیزنی را به عنوان بزرگترین شرکت رسانه‌ای در جهان پشت سر خواهد گذاشت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یوتیوب که تنها 20 سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بازیگران صنعت رسانه در جهان است.

به گزارش شارا به نقل از پیتر کافکا، خبرنگار ارشد رسانه و فناوری در مارس 31، 2025، طبق پیش‌بینی‌های مایکل ناتانسون، تحلیلگر MoffettNathanson، درآمد یوتیوب در سال 2024 به 54.2 میلیارد دلار رسید که تنها 5.5 میلیارد دلار کمتر از دیزنی بود.

در سال 2025، این پلتفرم قرار است دیزنی را پشت سر بگذارد و به بزرگترین شرکت رسانه‌ای جهان تبدیل شود.

یوتیوب در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در درآمدها و تعداد کاربران خود داشته و به یک ابزار بی‌رقیب برای دسترسی به مخاطبان و تبلیغ‌کنندگان تبدیل شده است.

به گفته ناتانسون، پیش‌بینی می‌شود که کسب‌وکار اشتراک تلویزیون یوتیوب تا سال 2026 بزرگترین ارائه‌دهنده تلویزیون پولی در آمریکا شود.

این رشد عظیم به یوتیوب این امکان را داده که ارزش آن به 475 تا 550 میلیارد دلار برسد، که آن را در مقایسه با شرکت‌هایی مانند متا و نتفلیکس قرار می‌دهد.

یوتیوب اکنون به عنوان یک ابزار همه‌گیر برای افراد در سراسر جهان شناخته می‌شود که برخلاف شرکت‌های رسانه‌ای سنتی، هیچ محتوای مشخصی ندارد که به‌طور خاص به آن شهرت بخشیده باشد.

انتهای پیام/