شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || پیشبینی جدید مدیسون و وال از صنعت تبلیغات نشان میدهد که نرخ رشد این صنعت طی پنج سال آینده با کاهش روبهرو خواهد شد.
به گزارش شارا به نقل از AdExchanger، این پیشبینیها برای سال 2025 کاهش نرخ رشد از 4.5 درصد به 3.6 درصد را پیشبینی میکنند. طبق این پیشبینی، نرخ رشد واقعی ممکن است حتی کمتر از این مقدار باشد، با توجه به عدم قطعیتهای سیاسی و اقتصادی در ایالات متحده.
برایان ویزر، تحلیلگر اصلی، در گفتگو با AdExchanger توضیح داد که بسیاری از عوامل مانند سیاستهای خودکامه دولت ایالات متحده میتوانند تأثیرات منفی بر اقتصاد و تبلیغات داشته باشند. او افزود که ممکن است وضعیت تبلیغاتی قبل از اینکه بهبود یابد، بدتر شود. حتی اخراج هزاران کارمند فدرال و تغییر سیاستهای بوروکراتیک میتواند به کاهش رشد تبلیغات منجر شود.
ویزر همچنین تأکید کرد که تبلیغات دیجیتال همچنان سهم بیشتری از کل هزینههای تبلیغاتی را به خود اختصاص خواهد داد. طبق پیشبینیها، تبلیغات دیجیتال از 67 درصد در سال 2024 به 79 درصد در سال 2030 افزایش خواهد یافت. او بیان کرد که پلتفرمهای دیجیتال تواناییهای لازم برای ذخیرهسازی دادهها و هدفگذاری دقیق را دارند و این عامل موجب رشد آنها در صنعت تبلیغات میشود.
تاریخ انتشار: 18 مارس 2025
منبع انگلیسی: Madison and Wall Predict Slow Advertising Growth Through 2030
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید