شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || بر اساس اعلام ایمارکتر، انتظار میرود در سال 2025 درآمد تبلیغاتی ایکس در ایالات متحده با 17.5 درصد رشد به 1.31 میلیارد دلار برسد؛ در حالی که پیشبینی میشود درآمد جهانی تبلیغات این پلتفرم نیز با 16.5 درصد افزایش به 2.26 میلیارد دلار برسد.
جاسمین انبرگ، تحلیلگر ارشد در Emarketer، اظهار داشت: «بخشی از رشد امسال ناشی از فشار یا ترس است. بسیاری از تبلیغکنندگان ممکن است هزینهای را که در پلتفرم ایکس انجام میدهند، بهعنوان هزینه اجتنابناپذیر برای تجارت خود تلقی کنند تا از پیامدهای احتمالی حقوقی یا مالی جلوگیری کنند.»
وی همچنین افزود که ایکس توانسته است شرکتهای کوچک و متوسط را جذب کند؛ موضوعی که در گذشته همواره چالشبرانگیز بوده است.
ایکس در مسیر گزارش رشد درآمد تبلیغاتی در سال 2025
سایر پلتفرمهای اجتماعی، از جمله اینستاگرام متعلق به متا پلتفرمز (META.O) و اپلیکیشن ویدیویی کوتاه تیکتاک، در حال افزایش سهم خود از بازار تبلیغات هستند؛ بازاری که ممکن است تحت تأثیر تعرفههای ایالات متحده و عدم قطعیتهای اقتصادی قرار گیرد.
شرکت تحلیلی Moffett Nathanson روز دوشنبه پیشبینی خود را از رشد تبلیغات در ایالات متحده برای سال جاری، از بیش از 6.9 درصد به حدود 5.8 درصد کاهش داد. در گزارش این کارگزاری آمده است:«تصاویر مربوط به احتمال اعلام تعرفهها و کاهش مشاغل فدرال، باعث افزایش عدم اطمینان برای کسبوکارها و بازارها شده است.»
دادههای Emarketer نشان میدهد که علیرغم افزایش هزینههای تبلیغاتی پیشبینی شده، کسبوکار تبلیغات در ایکس همچنان کوچکتر از دورانی است که ماسک این شرکت را در اواخر سال 2022 به قیمت 44 میلیارد دلار خرید.
ایکس بهعنوان یک شرکت خصوصی، اطلاعات مالی خود را بهصورت عمومی منتشر نمیکند. در سال 2021، زمانی که هنوز بهصورت یک شرکت سهامی عام فعالیت میکرد، درآمد تبلیغاتی خود را 4.51 میلیارد دلار گزارش کرده بود.
درخواستی که رویترز برای دریافت نظر رسمی از ایکس ارسال کرده بود، تا لحظه انتشار این گزارش بیپاسخ مانده است.
در سال 2023، ایکس با استخدام لیندا یاکارینو (مدیر تبلیغات NBCUniversal) بهعنوان مدیرعامل، گام مهمی در جهت تقویت بخش تبلیغات خود برداشت.
نوشته: جاسپریت سینگ
26 مارس 2025
انتهای پیام/
نظر بدهید