نسل هزاره چه برداشتی راجع به اهمّیت شهرت خود دارند

بیش از یک سوم امریکاییان شاغل امروزه از نسل هزاره (ایگرگ) هستند، یعنی تعداد حیرت‌آور 5/53 میلیون نفر. بنا به تحلیل داده ‎های ادارۀ آمار ایالات متّحده توسّط مرکز پژوهش پیو، در طیّ ربع اوّل سال 2015، این نسل از نسل ایکس پیشی گرفته بیشتر سهم از نیروی کار آمریکا را به خود اختصاص داد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) بیش از یک سوم امریکاییان شاغل امروزه از نسل هزاره (ایگرگ) هستند، یعنی تعداد حیرت‌آور 5/53 میلیون نفر. بنا به تحلیل داده ‎های ادارۀ آمار ایالات متّحده توسّط مرکز پژوهش پیو، در طیّ ربع اوّل سال 2015، این نسل از نسل ایکس پیشی گرفته بیشتر سهم از نیروی کار آمریکا را به خود اختصاص داد.


در این مطالعه، که همراه با پشتیبانی مالی وبر شاندویح و مؤسّسۀ روابط عمومی آمریکا (IPR) و توسّط پژوهش کی‌آرسی انجام شد، می‌خواستیم ببینیم که نسل هزاره چه برداشتی راجع به اهمّیت شهرت خود در سر کار دارند. ما سه نسل فعلی در نیروی کار را مقایسه کردیم – نسل هزاره (18 تا 34 ساله)، نسل ایکس (35 تا 50 ساله) و نسل انفجار جمعیت و ورای آن (51 ساله به بالا)؛ در این مطالعه با 600 نفر از بزرگسالان (18 سال و بزرگتر) شاغل آمریکایی با استفاده از نظرخواهی آنلاین مصاحبه کردیم.


نتایج بدست آمده از این تحقیق بشرح ذیل است:
• نسل هزاره دربارۀ شهرت خود در سر کار بیش از هر نسل دیگری می‌اندیشد. آنها تقریباً دو برابر بیش از نسل انفجار احتمال دارد که فکرشان مشغول شهرت شان در سر کار باشد.


• هزاره‌ها، مانند نسل‌های بزرگتر از خود، تشخیص می‌دهند که شهرت آنها در سر کار حول عملکرد و وقت‌شناسی آنها دور می‌زند، امّا وقتی موقع سخن گفتن دربارۀ همکاران فرا می‌رسد باید از تجربۀ بزرگترها درس بگیرند.


• وقتی موضوع حیثیت در سر کار مطرح است عملکرد شغلی همه را تحت‌الشّعاع قرار می‌دهد، امّا نسل هزاره جنبۀ اجتماعی کار را نیز می‌بینند. صرف نظر از نسل، انجام دادن مطلوب کار و سریع بودن، شخص را در صدر جدول حیثیت در سر کار قرار می‌دهد. شبکه‌بندی در طیّ ساعات فراغت و مبادلۀ غذای سبک موقع کار برای هزاره‌ها بیش از هر نسل دیگری اهمّیت دارد.


• نسل هزاره حیثیت سر کار را جدّی تلقّی می‌کنند. هفت نفر از ده نفر یا بیشتر از کارکنان بزرگسال ایالات متّحده– که گزارش می‌دهند کاربران رسانه‌های اجتماعی (فیسبوک، گوگل پلاس، تویتر، اینستاگرام) هستند– اظهار می‌دارند که حیثیت کاری آنها مهم‌تر از شهرت رسانه‌ی اجتماعی آنها است. امّا، یک پنجم نسل هزاره– بیش از هر نسل دیگر– بر این باورند که شهرت و حیثیت آنها اعم از کار و رسانۀ اجتماعی به یک اندازه اهمّیت دارند.