شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || اوپناِیآی، با محصولاتی مانند چت جیپیتی، در دنیای هوش مصنوعی پیشرو بود، تا زمانی که دیپسیک به صحنه آمد. این رقیب جدید، با قابلیتهای منبعباز و رایگان، توجه زیادی را در رسانهها جلب کرد. اما برخلاف آنچه که انتظار میرفت، اوپناِیآی به جای واکنش فوری، سکوت استراتژیک را انتخاب کرد.
با بررسی دادههای تردز، مشاهده میشود که دیپسیک در اوایل سال 2025 رشد چشمگیری داشت.
در رسانههای اجتماعی و سنتی، به طور موقت از اوپناِیآی پیشی گرفت. اما چت جیپیتی همچنان در جستجوها و توجه عمومی جایگاه برتری را حفظ کرد.
اوپناِیآی به جای ورود به رقابت رسانهای، بر توسعه محصولات جدید خود متمرکز شد. در 30 ژانویه 2025، این شرکت توافقنامهای با آزمایشگاههای ملی ایالات متحده امضا کرد و در 31 ژانویه، مدل جدید o3-mini را معرفی کرد. این اقدامات نشاندهنده رویکرد بلندمدت اوپناِیآی به هوش مصنوعی است.
سکوت استراتژیک اوپناِیآی نه تنها مانع از تقویت رقابت شد، بلکه موجب شد تا این شرکت موقعیت خود را در ذهنها تثبیت کند. این روش مشابه استراتژیهایی است که برندهایی مانند اپل برای حفظ برتری خود به کار میبرند.
نویسنده: جرمی پارکین
تاریخ انتشار: 7 فوریه 2025
منبع انگلیسی: Agility
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید