ادعاهایی که گاهی اوقات متخصصان روابط‌عمومی در مورد روابط با روزنامه‌نگاران مطرح می‌کنند
نویسنده: فرانک استرانگ

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || سوالی که معمولاً مشتریان مطرح می‌کنند این است که چگونه می‌توان پوشش خبری در رسانه‌های معتبر مانند وال استریت ژورنال یا فایننشال تایمز به دست آورد اگر روابطی با روزنامه‌نگاران نداشته باشیم؟

این سوال گرچه معمول است، اما اغلب به اشتباه فرض می‌کند که داشتن روابط خاص می‌تواند راهی برای ورود به رسانه‌های بزرگ باشد، اشتباه است.

در حقیقت، داستان خوب است که مهم‌ترین عامل است. اگر یک ایده داستانی قوی و جذاب داشته باشید، حتی بدون روابط خاص، می‌توانید توجه رسانه‌ها را جلب کنید.

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به ایده‌های مبتنی بر شایستگی و جذابیت توجه می‌کنند، نه صرفاً به روابط. بنابراین، سؤال اساسی که باید پرسیده شود این است که: “اگر رابطه‌ای ندارید، چگونه می‌خواهید پوشش خبری کسب کنید؟”

پاسخ به این سوال می‌تواند نمایی از توانایی فرد یا آژانس در شناسایی و تطبیق ایده‌ها با روندهای خبری بدهد. اگر تمرکز فقط بر روابط باشد، احتمالاً از نظر استراتژی و اجرا موفقیت کمتری خواهید داشت. برای موفقیت واقعی در روابط عمومی، باید به ایده‌های قوی و مرتبط با نیازهای رسانه‌ها توجه کرد.

نویسنده: فرانک استرانگ
تاریخ انتشار: 4 فوریه 2025
منبع انگلیسی: Sword and the Script
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/