تعطیلی کوتاه‌مدت تیک‌تاک به عنوان «نمایش عمدی روابط‌عمومی» برای ایجاد «حس وحشت» مورد انتقاد قرار گرفت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || توقف تصمیم تیک‌تاک برای تعطیلی تنها 12 ساعته این اپلیکیشن – و سپس بازگرداندن دسترسی به این اپ چین‌محور در روز یکشنبه پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب – به نظر می‌رسید که یک اقدام و شلیک عمدی روابط عمومی باشد که هدفش ایجاد واکنش عمومی بود، به گفته کارشناسان سیاست.

جوئل تایر، وکیل فناوری مستقر در واشنگتن و رئیس موسسه پیشرفت دیجیتال گفت: «تعطیلی اولیه تیک‌تاک یا ناشی از بی‌کفایتی شرکتی بود یا یک حرکت عمدی روابط عمومی برای ایجاد حس پانیک (وحشت) ساختگی.» او افزود: «با توجه به تغییر موضع آن، فرض می‌کنم که این دومی است.»

این اپلیکیشن محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو، در شب شنبه دسترسی همه کاربران آمریکایی را قطع کرد، اما روز یکشنبه بعد از ظهر خدمات را دوباره فعال کرد پس از آنکه ترامپ وعده داد که تیک‌تاک را از طریق دستور اجرایی نجات دهد، دستوری که اجرای قانون فروش سهام شرکت مادر بایت‌دنس را به تأخیر می‌اندازد.

شرکت از ترامپ برای «ارائه وضوح و اطمینان لازم به تأمین‌کنندگان خدمات ما که از هیچ‌گونه جریمه‌ای مواجه نخواهند شد» تشکر کرد.

منبع انگلیسی:نیویورک پست
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/