رتبه‌بندی شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ بر اساس حاشیه سود
نویسنده: پالاوی رائو

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در سال 2023، نتفلیکس (Netflix) در زمینه سودآوری از دیگر شرکت‌های رسانه‌ای پیشی گرفت. این شرکت به ازای هر دلار درآمد، 16 سنت سود پس از مالیات و هزینه‌ها کسب کرده است. در مقایسه با سایر شرکت‌ها، نتفلیکس با حاشیه سود 16.0 درصدی از همه بزرگ‌ترها جلوتر است.

شرکت‌های دیگر نظیر فاکس (Fox) با حاشیه سود 10.7 درصد، سونی (Sony) با 7.5 درصد و والت دیزنی (Walt Disney) با 5.4 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این در حالی است که پارامونت گلوبال (Paramount Global) با حاشیه سود منفی 2.1 درصد و برادران وارنر دیسکاوری (Warner Brothers Discovery) با حاشیه سود منفی 7.6 درصد، در حال حاضر ضرر می‌کنند.

نتفلیکس، با درآمد سالانه 33.7 میلیارد دلار، توانسته است سود قابل توجهی بدست آورد. در حالی که سونی با درآمد 83.2 میلیارد دلار و والت دیزنی با 91.4 میلیارد دلار، با وجود درآمد بالاتر، حاشیه سود کمتری دارند. این دو شرکت بیشتر به دلیل تنوع در کسب‌وکارهای خود، از جمله پارک‌ها و تجربیات برای دیزنی و کنسول‌های بازی و فناوری برای سونی، با حاشیه سود پایین‌تری روبرو هستند.

در نهایت، پارامونت و برادران وارنر دیسکاوری با چالش‌های جدی در صنعت استریم روبرو هستند. این دو شرکت با ضرر مالی قابل توجه، در تلاش هستند تا مدل‌های جدیدی برای بهبود وضعیت مالی خود پیدا کنند.

نویسنده: پالاوی رائو
تاریخ انتشار: 3 ژانویه 2025
منبع انگلیسی: سرمایه‌دار بصری
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/