شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در سال 2025 بحرانهای روابط عمومی در کسبوکارها رخ خواهد داد و بسیاری از آژانسها به استراتژیهای قدیمی خود باز میگردند که این میتواند اشتباه باشد. بحرانهای روابط عمومی به هیچ وجه یک الگوی ثابت ندارند و هر کدام نیاز به تفکر و استراتژی جدید دارند. در این مقاله، چهار بحران روابط عمومی پیشبینیشده که در سال 2025 پوشش رسانهای زیادی خواهند داشت، مورد بررسی قرار میگیرند.
بیاعتمادی به شرکتهای آمریکایی
برای سالها، شرکتهای آمریکایی به دلیل برخورد ناعادلانه با کارکنان شناخته میشدند. بسیاری از آنها به بهانه کاهش هزینهها کارکنان را اخراج میکردند، در حالی که حقوق مدیران اجرایی بهطور قابل توجهی افزایش مییافت. بهعنوان مثال، شرکت متا در سال 2023 تعداد زیادی از کارکنان خود را اخراج کرد، اما در گزارش سود خود نشان داد که این تصمیمها به بهبود عملکرد مالی کمک کرده است.
نکته روابط عمومی: در سال 2025، روابط عمومی باید بتواند از چنین تصمیمات دفاع کند. بهترین روش این است که شرکتها کمپینهای محلی راهاندازی کنند و نشان دهند که چگونه به جوامع محلی کمک کردهاند.
مراقبتهای بهداشتی
مشکلات سیستم بهداشت و درمان در آمریکا سالهاست که مورد بحث و انتقاد قرار گرفته است. از زمان تبدیل شدن پزشکی به یک تجارت شرکتی، بسیاری از پزشکان زمان کمتری برای ملاقات با بیماران دارند.
نکته روابط عمومی:: در پاسخ به پوشش منفی رسانهای، روابط عمومی باید نقصهای سیستم را بپذیرد و در عین حال از مزایای آن دفاع کند. بیمارستانها باید خدمات رایگان به کسانی که توانایی پرداخت هزینههای پزشکی را ندارند ارائه دهند و شرکتهای بیمه باید از تبلیغات گمراهکننده اجتناب کنند.
اسلحه
در سال 2023، 83 تیراندازی در مدارس در ایالات متحده گزارش شده است. این موضوع با توجه به تغییرات سیاسی در آمریکا و قتل یک مدیر اجرایی در صنعت بیمه، به یک موضوع رسانهای بزرگ تبدیل شده است.
نکته روابط عمومی:: آژانسهای روابط عمومی باید اطمینان حاصل کنند که شرکتهای تولیدکننده اسلحه در بحرانهای مرتبط با این موضوع دخیل نمیشوند. در صورت نیاز به رسانهها، باید از قوانین سختگیرانه اسلحه حمایت کنند.
بازاریابی ورزشی
بازاریابی ورزشی بهویژه در ارتباط با رویدادهای جهانی در کشورهای توتالیتر، مانند عربستان سعودی، در سالهای اخیر انتقادهایی را به همراه داشته است.
نکته روابط عمومی:: وقتی رویدادی در کشوری غیر دموکراتیک برگزار میشود، مدیران بازاریابی باید از حمایت بیچونوچرای ورزشکاران خودداری کنند و به طور شفاف دلیل حمایت خود از چنین رویدادهایی را اعلام کنند. آنها باید بپذیرند که این اقدامات بیشتر به دلایل تجاری انجام میشود.
این چهار بحران احتمالی به وضوح نشان میدهند که نیاز به استراتژیهای جدید و حرفهای در روابط عمومی در سال 2025 بیشتر از هر زمان دیگری احساس خواهد شد. مدیران روابط عمومی باید از تخصصهای خود در این زمینهها بهرهبرداری کنند تا از بحرانها بهخوبی عبور کنند.
نویسنده: آرتور سولومون
تاریخ انتشار: 2024/12/31
منبع انگلیسی: PRNEWS
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید