حدس بزنید کدام مشتری از بزرگترین شرکت روابط عمومی جهان پرت شد؟

سام بکر – شرایط باید خیلی وخیم باشد که یکی از پر سودترین مشتریان شرکت روابط عمومی ادلمن، توسط شرکت روابط عمومی پس زده شود. به ویژه وقتی که مشتری موسسه نفت ایالات متحده امریکا (API) باشد.

به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از گاردین، شرکت روابط عمومی ادلمن (بزرگترین و پر سودترین شرکت روابط عمومی جهان) تصمیم گرفته است که دیگر با شرکت نفت ایالات متحده امریکا فعالیت خودش را به پایان برساند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سام بکر- شرایط باید خیلی وخیم باشد که یکی از پر سودترین مشتریان شرکت روابط عمومی ادلمن، توسط شرکت روابط عمومی پس زده شود. به ویژه وقتی که مشتری موسسه نفت ایالات متحده امریکا (API) باشد.


به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از گاردین، شرکت روابط عمومی ادلمن (بزرگترین و پر سودترین شرکت روابط عمومی جهان) تصمیم گرفته است که دیگر با شرکت نفت ایالات متحده امریکا فعالیت خودش را به پایان برساند.


این شرکت تاکنون وظیفه لابی گری را برای شرکت سوخت فسیلی و نفت را بر عهده داشته است و بسیار تعجب بر انگیز است که چگونه این دو شرکت که بالغ بر یک دهه فعالیت مشترک را با هم تجربه کرده اند ناگهان چنین تصمیمی گرفته اند. در این چند ساله شرکت ادلمن 325 میلیون دلار از این شرکت نفتی کسب درآمد کرده است. بسیاری از مردم متعجب شده اند که چرا ادلمن چنین تصمیمی گرفته است که مشتری شناخته شده خودش را که می تواند سودی بی شمار برایش داشته باشد کنار بگذارد.


دیگر نه ادلمن و نه شرکت نفت ایالات متحده با هم گفتگو نمی کنند.
در نگاه اول، این ممکن است آسان به نظر برسد که یکی از شرکت های بزرگ روابط عمومی جهان بخواهد یک مشتری را از فهرست مشتریان خودش حذف کند. نگرانی عمده در کسب و کارهای بزرگ این است که با چه کسی ارتباط می گیرند و همچنان این ترس وجود دارد که تغییر اقلیم باعث شود که این شرکت برای انجام تغییراتی مجبور شود.


یک منبع خبری از شرکت روابط عمومی هولمز گزارش داد: «صنعت ارتباطات بازاریابی در کل به این درک رسیده است که باید تحقیقات موشکافانه ای بر روی فهرست مشتریان خود انجام دهد.»

وی افزود: «در این بخش به ویژه، این مساله بسیار اهمیت دارد. زیرا مشتریان بزرگ با شرکت های سوخت های فسیلی به شدت از طرف تامین کنندگان تحت فشار قرار می گیرند.»


از آنجا که هیچ پاسخی در خصوص سوالات اشاره شده وجود ندارد، روزنامه گاردین به تحقیقات بیشتری در خصوص رابطه میان شرکت روابط عمومی ادلمن و شرکت نفت ایالات متحده انجام داد. همانطور که معلوم است بسیاری از کارهای انجام شده در شرکت نفت ایالات متحده توسط یک شرکت تابعه ادلمن به نام تبلیغات آبی انجام شده است. جالب این است که تبلیغات آبی همچنان شانه به شانه شرکت نفت امریکا فعالیت خودش را در حالتی ادامه می دهد که شرکت ادلمن این رابطه را قطع کرده است.


شرکت ادلمن در چند سال اخیر از طرف طرفداران محیط زیست برای حمایت از شرکت هایی که در تغییرات اقلیمی و آب و هوایی کره زمین موثر هستند مورد انتقاد قرار گرفته است. لذا این شرکت در سال 2014 مقاله ای با عنوان «چگونه بزرگترین شرکت روابط عمومی دنیا به بهبود شرایط اقلیمی کره زمین کمک می کند؟» نوشت و شرکت نفت ایالات متحده امریکا تنها شرکتی بود که ادلمن وظیفه روابط عمومی آن را بر عهده داشت.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا