او گفت: «از نقطه نظر بازاریابی، چالشی وجود داشت که ما بایستی از بیشتر بخش های تاسیس شده در جامعه خریده می شدیم، مجموعه بخش خلاق و پیشرفته تر شهر درک کرده بودند که ما رنگ نقاشی دیواری می فروشیم.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– پیش از آنکه سازماندهندگان پروژه دیوارها قلم موی رنگ را به دیوار بکشند، بنیان گذار کیزی فیلیپس متوجه شد دریافت پیام آنها و اثری که بر مخاطبان دارد تا چه اندازه مهم است.
او گفت: «از نقطه نظر بازاریابی، چالشی وجود داشت که ما بایستی از بیشتر بخش های تاسیس شده در جامعه خریده می شدیم، مجموعه بخش خلاق و پیشرفته تر شهر درک کرده بودند که ما رنگ نقاشی دیواری می فروشیم.»
از آن زمان، پروژه دیوارها فراتر از مرکز شهر باتون روژ گسترش یافت و تعداد 15 نقاشی دیواری زیر کار رفت.
ساره وندرسیپن گفت: «بزرگترین اشتباهی که هنرمند مرتکب می شود این است که روابط عمومی ندارد.» نماینده هنرهای عالی باتون روژ افزود: «اما شما باید این کار را از طریق کانال مناسب انجام دهید.»
کلاس ارشد کسب و کارهای خرد: طراحی برنامه روابط عمومی یکی از موضوعاتی بود که ساره وندرسیپن نکاتی درباره ایجاد برنامه روابط عمومی ارائه داد. فهرست های ایمیل قابل مدیریت از طریق ابزارهایی نظیر کانستنت کانتک هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.
وی افزود: عکس های با رزولیشن بالا از کارتان تهیه کنید و با این کار فعالیت حرفه ای خودتان را به معرض نمایش بگذارید.
وندرسیپن گفت: «شبکه ای با گزارشگران بنا کنید که ممکن است به کارهای شما علاقه داشته باشند. این کار را با قصد متقاعد کردن آنها برای بازاریابی انجام ندهید و واقعا بگذارید که آنها اجازه پیدا کنند بدانند واقعا چه اتفاقی در حال وقوع است و اگر آنها جالب بودند داستانی بنویسند یا نمایشگاهی را بازدید کنند و این کار را در زمان خودشان انجام دهند.»
یکی از تاکتیک های کلیدی که فیلیپس در پروژه دیوارها اظهار کرد این است که مطمئن شوید تماس ها از راه های ویژه ای انجام گرفته است.
وی شرح می دهد: «ما بسیار مهربان و به گونه ای استراتژیک بی رحم هستیم.» وی افزود: «از نقش طلایی استفاده کنید و کسانی را که می خواهند توسط شما مورد اصابت قرار بگیرند مورد اصابت قرار دهید.»
وقتی که گزارش های مطبوعاتی ارسال شدند، فلیپس می گوید: «رویکرد مدرسه قدیمی» هنوز بهترین راهی است که می توانید آن را دنبال کنید.
وی افزود: «من شوخی می کنم و می گویم که بالغ بر 2000 تا 3000 نفر را در طول یک سال ملاقات می کنم، اما این تنها یک شوخی نیست.» وی ادامه داد: «این است که ما این فهرست ایمیل را ساخته ایم.»
در اینجا نکاتی هستند که به شما می گویند چه زمانی و چه مکانی باید به رسانه های پخش دسترسی پیدا کنید:
1. تشخیص دهید که چه زمانی برای ارسال گزارش خبری مناسب است. مطمئن شوید که شما می توانید آنچه را تضمین می کنید انجام دهید. «من خودم را در جایگاه قرار می دهم و می پرسم، آیا واقعا این موضوع را جذاب می بینم؟ اگر شغل من این بود که برای عموم مردم چیزی بنویسم، آیا این موضوع را مناسب می دیدم. آیا جذاب است؟ اگر پاسخ «نه» باشد این پروژه شماست و پاسخ شما نه می باشد.»
2. فراموش نکنید که عکس هایی با رزولیشن بالا به طور مناسب آماده کنید که شامل رویداد، کار شما و یک عکس از لوگوی شرکت تان به آن بیافزایید.
3. عهد و وعده خود را بدانید و سازگار باشید. فیلیپس گفت: «اگر واقعا می دانید از جهنم بالا می آیید و به آب می رسید و اگر روی نردبان نقاشی هستید و همه چیز را در نظر دارید، قول بدهید و پایبند بمانید.»
4. پیگیری کنید. گزارش های خبری را با استفاده از ایمیل در زمان مناسب ارسال کنید، اما نترسید که تلفن را بردارید و مطمئن شوید که گزارشگر آن را دیده و هیچ سوال مضاعفی برایش باقی نمانده است. از قانون نقش طلایی استفاده کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید