شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| معاون سازمان امور مالیاتی کشور، تصویرسازی مناسب در ذهن مودیان مالیاتی را عامل افزایش شاخص های تمکین دانست.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) به نقل از روابط عمومی رسانه مالیاتی، رحمان پلیمی در جمع مدیران روابطعمومی ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور در همایش روز ارتباطات و روابط عمومی، با تاکید بر اهمیت دو کلید واژه هوشمندسازی و عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی گفت: نظام مالیاتی در کنار تحقق اهداف کمی مورد نظر سیاستگذاران باید بتواند مالیات هوشمند و عادلانه ای اخذ کند، تا هم از منظر تحقق سیاست های کلان اقتصادی کشور و هم ازمنظر ارتباط بهتر با فعالان اقتصادی، عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور با بی بدیل شمردن نقش روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی گفت: با تصویرسازی مناسب در ذهن مودیان، رضایتمندی در پرداخت مالیات افزایش پیدا خواهد کرد و بنابراین نظام مالیاتی از این رهگذر می تواند با هزینه اداری کمتر و رضایتمندی بیشتر مالیات ستانی کند.
پلیمی افزود: افزایش تمکین، به کاهش فرارهای مالیاتی همراه می شود و این مهم با مالیات ستانی هوشمند و عادلانه ارتباط مستقیم دارد.
پلیمی در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه بالاخص جامعه نخبگان انتظار تحولاتی با سرعت بالا را دارد و ما باید در سرعت تحولات، خودمان را با این انتظارات جامعه هماهنگ کنیم، گفت: تمام اسناد بالا دستی، برنامه های پنج ساله و تاکیدات مسئولین نظام، دربرگیرنده ی هوشمند سازی و عدالت مالیاتی است، اما باید برای محقق شدن کامل آنها در دوره تحولی نظام مالیاتی همه با هم همکاری نماییم.
وی اظهار داشت: باید بتوانیم بین انتظار جامعه و سرعت تحولات هم آهنگی ایجاد کنیم و زبان تحول را برای گوش مخاطب عام ترجمه کنیم، آن وقت قضاوت نهایی در مورد تمام تلاش هایی که صورت می دهیم، کارنامه مطلوب و کارنامه ارزشمندی از نظر ناظر بیرونی و افکار عمومی خواهد بود.
پلیمی تصریح کرد: روابط عمومی چابک، دانش بنیان و تحول گرا در خط مقدم این فرایند ارتباطی و تشریح مبانی تحولی نظام مالیاتی برای جامعه، شهروندان و مودیان مالیاتی قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور در پایان با تقدیر از عملکرد مجموعه روابط عمومی و تبریک 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، فرهنگ سازی مالیاتی را وظیفه خطیر روابط عمومی و یکی از راهبردهای اصلی برای تحقق تحول نظام مالیاتی دانست.
|
نظر بدهید