جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برگزار شد

رئیس شورای روابط‌عمومی‌های استان اردبیل گفت: سیاست استانداری اردبیل و شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها تعامل با رسانه‌هاست و به هیچ وجه دنبال تقابل با اصحاب رسانه نیستیم.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| رئیس شورای روابط‌عمومی‌های استان اردبیل گفت: سیاست استانداری اردبیل و شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها تعامل با رسانه‌هاست و به هیچ وجه دنبال تقابل با اصحاب رسانه نیستیم.

به گزارش شارا، غلامحسین غاربی پنجم بهمن در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با بیان اینکه تقابل با رسانه‌ها هیچ نتیجه و ثمره‌ای به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: ماهیت کار روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها ایجاب می‌کند که در یک فضای همدلی و همراهی در کنار هم بتوانند کارها را به شکل شایسته به پیش ببرند.


مشاور استاندار اردبیل دومین رویکرد شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها را تقویت برنامه‌های آموزشی و آشنایی روابط عمومی‌ها با روش‌های جدید در تعامل با عموم مردم توصیف کرد و گفت: با همکاری دانشگاه آزاد یک دوره کلاس آموزشی برگزار شده و در روزهای آینده همایش مدیریت بحران برای مدیران روابط عمومی برگزار خواهد شد.


غاربی موضوع ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها را یادآور شد و بیان کرد: استاندار اردبیل در جلسات متعدد بر ارتقای این جایگاه تاکید کرده و امیدواریم با یک آسیب‌شناسی دقیق و به هنگام نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.


وی تصریح کرد: هرچند دستگاه‌های اجرایی ما در بحث اطلاع‌رسانی با مشکلات و تنگناهایی روبرو هستند اما ضرورت دارد نقیصه در این زمینه برطرف و یک حرکت تحول‌آفرینی را در عرصه اطلاع‌رسانی شفاف شاهد باشیم.


رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل به ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های استان اشاره کرد و گفت: از تیرماه این موضوع را مطرح کردیم اما برخی از مدیران روابط عمومی‌ها این مساله را جدی نگرفتند تا در نهایت در دو مرحله ارزیابی‌ها بدون حب و بغض از آثار ارسالی روابط عمومی‌ها انجام شد تا در این مراسم از سه روابط عمومی برتر دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل کنیم.


غاربی با قدردانی از مدیران روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، بهزیستی و جهاد دانشگاهی استان اردبیل که در مرحله نهایی داوری‌ها به خاطر جلوگیری از شائبه‌ها کنار کشیدند تا سایر روابط عمومی‌ها باهم رقابت کنند، افزود: در کنار تجلیل از روابط عمومی‌های برتر استان و افتخارآفرین در عرصه کشوری در این برنامه از برگزیدگان مسابقات ورزشی دارت و تنیس روی میز نیز تجلیل می‌شود.


به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم مهرداد سلیمی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اردبیل، مسعود ولیزاده مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل و احد اقبالی مدیر روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان روابط عمومی‌های برتر استان اردبیل مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.


در این مراسم همچنین از دستگاه‌های قابل تقدیر و همچنین روابط عمومی‌های موفق در عرصه کشوری و برگزیدگان مسابقات رشته‌های ورزشی تنیس روی میز و دارت با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

 

ارتقای سرمایه اجتماعی اساسی ترین کار روابط عمومی ها
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: حوزه ارتباطات در هر سازمانی سخت ترین وظایف را بر عهده دارد و امروزه اساسی ترین کار روابط عمومی ها ارتقای سرمایه های اجتماعی است.

اسحق رسولی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل که در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: رسالت اصلی روابط عمومی، مردمی کردن سازمان ها بوده و اساسی ترین کار روابط عمومی ها ارتقای سرمایه های اجتماعی است.


وی افزود: ارتقای سرمایه های اجتماعی توسط روابط عمومی ها از طریق مدیریت، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی صحیح، اعتمادسازی، مشارکت و… میسر خواهد بود و در حقیقت در یک سازمان هیچ بخشی توانایی عهده دار شدن کار روابط عمومی را ندارد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی عنوان کرد: تحقیقات سازمانی نشان می دهد ۷۵ درصد مشکلات و چالش های سازمان ها مربوط به حوزه ارتباطات است که این مشکلات به شکل مستقیم و غیرمستقیم با روابط عمومی ها مرتبط است.


رسولی تصریح کرد: اگر مدیران کاملا از کارکرد بسیار کلیدی روابط عمومی ها اطلاع داشته باشند قطعا بخش روابط عمومی را جزو اولویت های کاری خود قرار می دهند و همچنین باید دانست که سخت ترین کار هر سازمان بر عهده روابط عمومی ها است.


وی عنوان کرد: نقش روابط عمومی ها در تعالی سازمانی، راهبردی و استراتژیک است و ضرورت دارد قدر و منزلت و جایگاه روابط عمومی ها ارتقا یابد.


به گزارش خبرگزاری فارس، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی گفت: اکنون روز به روز کار و رسالت روابط عمومی ها سنگین تر می شود و روابط عمومی ها وظیفه دارند در برهه کنونی مردم را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی امیدوار نگه دارند و همچنین از سو تفاهم ها و بی اعتمادی جلوگیری کنند.