شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| شرکت هوش مصنوعی شما باید در حوزهای کار کند که مشتریان آن مایل به استفاده از هوش مصنوعی یا اتوماسیون باشند. بهطور مثال، مردم هنوز روبات را بهعنوان یک پزشک قبول ندارند.
احتمالاً خیلیها دوست دارند وارد دنیای استارت آپ ها شوند و خودشان کاری را خلق کنند. حالا اگر این کار در حوزه هوش مصنوعی باشد که میتواند جذابیت بیشتری داشته باشد. فوربز در گزارشی به چگونگی خلق استارت آپ هوش مصنوعی پرداخته است.
طبق این گزارش، هوش مصنوعی قطعاً چیزی است که امروز در دنیای تکنولوژی مدام اتفاق میافتد. به نظر میرسد که هرروز یک استارت آپ جدید در این عرصه وارد میشود. حالا هم بسیاری از شرکتها خود را بهعنوان اپراتورهای هوش مصنوعی معرفی میکنند.
حقیقت این است که این تکنولوژی در دهههای گذشته وجود داشته، اما امروز بیشتر به آن بهاداده میشود. حالا همگرایی فناوری، هوش مصنوعی را به واقعیت تبدیل کرده است.
جیمی ساترلند، مدیرعامل و بنیانگذار Sonix (استارت آپ خدماتی هوش مصنوعی برای رونویسی) میگوید: پیشرفت تکنولوژی تشخیص گفتار در 30 ماه گذشته بیش از 30 سال گذشته بوده است.
به گفته او قدرت محاسبات در حال افزایش است و فرصت مناسبی است تا برنامههای کاربردی جدید که تا چند سال پیش امکان حضور آنها فراهم نبود، وارد عرصه شوند. بااینحال بازار هوش مصنوعی بهطور فزایندهای رو به افزایش است؛ اما حالا چگونه میتوانید خودتان را از بقیه جدا کنید؟ استراتژیهای مورد نظرات چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش، از مدیران و بنیانگذاران استارت آپ های مختلف هوش مصنوعی سؤال شده است.
دنیل اکنل، افسر ارشد استراتژی و مدیر Dialpad (او قبلاً مدیرعامل TalkIQ بوده است):
بنیانگذاران معمولاً سه عنصر اصلی برای ساخت یک شرکت هوش مصنوعی را فراموش میکنند. اولازهمه استخدام تیمی با ترکیب متفاوت از تجربه آکادمیک و تخصص توسعه محصول است. این ترکیب برای طراحی ویژگیها و ارائه محصول به بازار بسیار مهم است.
دومین مسئله انتظارات واقع بینانه است که چه مشکلاتی دارید و کدام ها را نمیتوانید حل کنید. درنهایت این بسیار مهم است که با مشتریان خود بهطور مستقیم ارتباط برقرار کنید. اگر شما برای محصولی که تولید کردهاید هیجانزده نیستید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که دیگران برای آن پول بپردازند.
روی رانانی، مدیرعامل و بنیانگذار Chorus
نقشه راهی داشته باشید که محصولتان بهسرعت و حتی بدون اجرای هوش مصنوعی به دست مشتریانتان برسد. راهحلهایتان را متناسب با روزها و گردش کارتان تنظیم کنیم.
پینی یاکوئل، مدیرعامل Optimove
توانایی ریاضی برای ایجاد یک استارت آپ هوش مصنوعی کافی نیست. چراکه شرکتهای زیادی در شروع کار با توجه مشکلات کسبوکار متوقفشدهاند.
آنچه میتواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد، دانستن حل چالشهای صنعت خاص با استفاده از هوش مصنوعی است. برای این کار شما باید در تعریف و چارچوببندی مشکلات پیشرفت کنید. درواقع خلاقیت و تخصص شما برگ برنده شماست، نه یک الگوریتم.
ماهش رام، مدیرعامل Solvvy
شرکت هوش مصنوعی شما باید در حوزهای کار کند که مشتریان آن مایل به استفاده از هوش مصنوعی یا اتوماسیون باشند. بهطور مثال، مردم هنوز روبات را بهعنوان یک پزشک قبول ندارند.
اندرو فیلو، مدیرعامل و بنیانگذار Wrike
کلمه هوش مصنوعی را به نام شرکت خود اضافه نکنید. بااینکه هوش مصنوعی خیلی تخیلی نیست، اما هنوز هم هستند افرادی که از این کلمه میترسند؛ بنابراین اگر نمیخواهید مشتریان بالقوه خود را بترسانید از این کلمه در اسم شرکت استفاده نکنید.
منبع: tccim
|
نظر بدهید